לא רק בארץ סובלים ממחירי שוק מופקעים, גם במדינות נוספות בעולם, מפותחות ומפתחות כאחד. אחת המדינות הללו, הממוקמת בהודו, חווה לאחרונה עלייה כה חדה במחירים, בייחוד מחירי העגבניות, עד שהיא נאלצה להציב שומרים חמושים בשוק כדי לשמור על הסחורה מפני גניבה. על פי ה-Hindustan Times, באינדורה, שבמדינת מאדהיה פראדש, עלה לאחרונה החשש לביטחון משלוחי העגבניות, עקב מחירן. בעקבות זאת, באחד השווקים במדינה, שוק דוי אהיליה ביי הולקר, מינו שומרים חמושים, כדי שיגנו על הירק המבוקש, בייחוד בעת פריקות סחורה ממשאיות. 



"אבטחה של עגבניות עקב מחירים מרקיעי שחקים מהווה מקור משמעותי לדאגה עבור סיטונאים. גנבים כבר תקפו משאית עמוסה עגבניות ובזזו 2600 ק"ג עגבניות במומבאי ב-15 ביולי. זה הוסיף לחששות של אנשי אינדורה", אמר הסיטונאי סנטוש נרג ל-hindustan times. מעבר לכך, בכלי התקשורת המקומיים במדינה דווח על מקרי גנבה בשווקים אחרים, בהם גנבים ברחו עם טונות של עגבניות בסך אלפי רופיז. למרבה האבסורד, במהלך השנה במדינה דווקא היה יבול כל כך רב של עגבניות, עד שחקלאים כבר לא ידעו מה לעשות עם הסחורה ומצאו עצמם זורקים חלק ניכר ממנה. 



טוויטר
טוויטר

 

מדובר בתרחיש שקורה מידי שנה בהודו, כשבין ליוני לספטמבר יש עליה חדה במחירי העגבניות, מאחר ואינן בעונה. אך השנה, משלוח העגבניות לשווקים הסיטונאיים התעכב ואף נפגע בשל גשמים כבדים שפקדו אזורי מפתח מהן העגבניות מיובאות. על פי ה-indianexpress, מחיר העגבניות עלה במהלך החודש מ-50-60 רופי לקילוג, ל-100-90 רופי לקילו בשווקי ירקות מקומיים. העלייה הזו מגיעה כתוצאה מעלייה של המחיר הסיטונאי של העגבניות, שעלו מ-40 ל-60 רופי לקילו במהלך החודש. על פי הדיווחים בכלי התקשורת בהודו, המחירים הללו לא צפויים לרדת לפחות בשבועות הקרובים.
 

טוויטר
טוויטר



בעקבות עליית המחירים הזו, ביקשו סיטונאים באינדורה את עזרת הממשלה, וזו סיפקה להם נכון לעכשיו כתריסר שומרים. אותם שומרים חמושים שומרים על הסחורה גם בתוך השוק במהלך שעות הפעילות שלו לאורך היום.