נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ פתח הבוקר (שלישי) במתקפה על ראש ה-FBI אנדרו מק'קייב, כשטען כי הוא "קיבל 700 אלף דולר מהילרי קלינטון, כשחקר אותה", ונגד התובע הכללי האמריקאי, ג'ף סשנס, שאותו הגדיר כ"חלש מאוד", זאת על רקע שמועות שהנשיא האמריקאי מתכוון לפטרו. הדברים פורסמו בציוצים שכתב מנהיג העולם החופשי בחשבון הטוויטר הרשמי שלו, בו מיתג את סשנס כ"מטריד". בתוך כך, מנהל התקשורת של הבית הלבן, אנתוני סקרמוצ'י, אישר את השמועות על פיטוריו של סשנס, כשאמר בראיון כי "ככל הנראה טראמפ מעוניין שהוא יעזוב את תפקידו".



בציוץ שפרסם טראמפ הבוקר הוא כתב: "זו בעיה שראש ה-FBI המכהן, אנדרו מק'קייב, והאדם שחקר את הילרי קלינטון, קיבל ממנה 700 אלף דולר שהועברו לאשתו". 



בתוך כך, הוא גם העלה את סוגיית "המאמצים האוקראינים לחבלה" במסע הבחירות שלו, והוסיף כי "שחקנים לא מזוהים במדינה במזרח אירופה עבדו בשקט כדי להגדיל את כוחה של קלינטון". 



הכעס של המנהיג האמריקאי על סשנס, לעומת זאת, מגיע בעקבות ההחלטה שקיבל לאחרונה, לפיה הוא פוסל את עצמו מחקירת הקשרים הנוגעים, לכאורה, לקשרי רוסיה וטראמפ במהלך קמפיין הבחירות של שנת 2016. מי שעשוי להחליף את סשנס בתפקידו הוא ראש עיריית ניו יורק לשעבר רודי ג'וליאני.



סשנס. "איך אתה לוקח עבודה ואז פוסל את עצמך?". צילום: רויטרס
סשנס. "איך אתה לוקח עבודה ואז פוסל את עצמך?". צילום: רויטרס



"איך אתה לוקח עבודה ואז פוסל את עצמך"?, אמר הנשיא, שהוסיף: "אם הוא היה פוסל את עצמו לפני שלקח את העבודה לא הייתי לוקח אותו בכלל. זה מאוד לא הוגן - וזו מילה עדינה - כלפי הנשיא". 



מלבד זאת, הוא תקף את שר המשפטים שלו על כך שלא חקר את הדלפות המידע המודיעיני ב-FBI.  עם זאת, התובע הכללי טען כי הוא לא מעוניין לוותר על תפקידו: "אני מתכוון לעשות זאת כל עוד זה מתאים", אמר.