המלחמה שמנהלות רשויות אכיפת החוק בארה"ב בסמים, מתנהלת כבר חמישה עשורים, ועלתה למשלם המסים האמריקני עד כה למעלה מטריליון(!) דולרים. בתי הכלא בארה"ב מלאים עד להתפקע והשימוש בסמים קשים מגיע למימדי מגיפה ממש.



"המלחמה של אמריקה בסמים" מיני-סדרה דוקומנטרית חושפת בארבעה חלקים מרתקים את מקורותיה המפתיעים של המלחמה של ארה"ב כנגד הסמים,ואת השפעותיה הממושכות, המפתיעות והבלתי-צפויות על התרבות, המוסדות והפוליטיקה האמריקנית.





"המלחמה של אמריקה בסמים", בוחנת את התופעה שהתחילה לפני חמישה עשורים, בימי המלחמה הקרה. במיני סדרה, מתגלה כיצד סוכנות ה-CIA, שראתה בבלימת הקומוניזם את חזות הכל באותן שנים, כרתה בריתות מאד לא-קדושות עם המאפיה וסוחרי סמים מארצות זרות.


בתמורה לתמיכתן במאבק בקומוניסטים, ניתן לארגוני פשע אלו אישור חשאי לטפח ולהגדיל את עסקי הסמים שלהם בתוך ארה"ב.



יוצרי הסדרה מכוונים את מצלמותיהם אל הצומת האפל בו נפגשו סוכנים חשאיים, גנגסטרים, ברוני מלחמה אכזריים, כנופיות רחוב, יזמים עבריינים ופוליטיקאים, שנלחמו על הכוח והשליטה בשוק השחור הגלובלי של סחר הסמים. סיפור בלתי-ייאמן זה מובא דרך עדויות מסמרות שיער של סוכני CIA ו-DEA לשעבר, לצד סוחרי סמים "כבדים" בעברם, חברי כנופיות ומומחים לנושא, ושופך אור על ההשלכות המפתיעות שהיו למפגש בין גורמים אלו.



המלחמה של אמריקה בסמים / America's War On Drugs, ערוץ ההיסטוריה, ימי חמישי, החל מ-10 באוגוסט, 21:45