הפרק השני של העונה הנשית ביותר של משחקי הכס, עומד בסימן פרידות: נחשיות החול והגרייג'ויים נפרדים מדאינריז, ג'ון סנואו נפרד מסנסה, אריה נפרדת מנימיריה הזאבה, מיסאנדיי נפרדת מתולע אפור וג'ורה (מתכנן להיפרד) מהקשקשת האפורה, אבל הסיפור החם ביותר הוא הפסיכי החדש שבא לשכונה- יורון גרייג'וי מנתץ הספינות.



סקס
אחחח, כמה התגעגענו לסצנות המין המופלאות של משחקי הכס, שכבר חשבנו שנעלמו מהמסך. אני לא חושב שיש מישהו שבאמת מעניין אותו סיפור האהבה הדביק בין מיסאנדיי לתולע אפור, אך באותה מידה אני לא חושב שיש מישהו שלא חיכה וחיכה לראות מה יש / אין לתולע אפור בין הרגליים.





אז אמנם לא נותנים לנו את זה ישר בפנים (כמו פעמים רבות אחרות בסדרה שאולי היינו מעדיפים להימנע מהן) אבל ללא ספק מבהירים לנו את המסר ש"יש סקס אחר". אגב, סצנת האהבה בין מיסאנדיי לתולע אפור רומזת לנו על העתיד לבוא, כאשר תולע אפור מסביר למיסאנדיי על הפחד שלו לאבד אותה ובכך סוג של חורץ את גורלו ואת גורל סיפור האהבה בין השניים, כך לפחות לפי המסורת של משחקי הכס עד כה (מישהו אוהב מישהי והולך להם? אחד מהם בטח ימות...).



חוץ מהסצנה החושנית, שווה להזכיר במילה את המעבר ממנה לסצנה שמגיעה מיד אחרי כאשר נראה שהיד של מיסאנדיי לופתת את המיטה מהנאה ולמעשה זוהי ידו של המלומד העליון שמעמיס על סאם עוד ספר, תוך הבהרה שאין לו סיכוי לרפא את ג'ורה - מה שמבהיר לנו שהוא בוודאות ירפא אותו.



משחקי הכס, עונה 7, פרק 2. צילום מסך: HBO
משחקי הכס, עונה 7, פרק 2. צילום מסך: HBO



סמים
עזבו אתכם מחשיש, גראס, קריסטל מת' או קראק - הדבר הכי חם היום זה ללא ספק זכוכית דרקון וכל אחד מנסה לשים את ידיו עליה. ג'ון סנואו עוזב את הבית בווינטרפל, אחותו והשלטון על הצפון לטובת ברית עם דאינריז בדרגונסטון שתאפשר לו את מצבור זכוכית הדרקון שהמצודה יושבת עליה ואלו ללא ספק הקרבות כבדות עבור הנשק היחיד ש-אולי, יציל את עתיד האנושות.



פרט כביכול קטן אך משמעותי הוא העובדה שג'ון רוכב לדרגונסטון עם סר דאבוס. בדרגונסטון ג'ון ודאבוס עתידים לפגוש את דאני והפמלייה שכוללת מעתה גם את מליסנדרה, שורפת הילדות שסר דאבוס הבטיח להרוג במו ידיו אם אי פעם תחזור לצפון. אז היא אמנם לא חזרה לצפון, אך הימצאותה קרוב כל-כך לאם הדרקונים בהחלט עלולה לשבש את התכניות עבור ג'ון שסילק אותה ובן לווייתו שלא הכי אוהב אותה, בלשון המעטה. נראה לאן זה ילך, ללא ספק מעניין.



משחקי הכס, עונה 7, פרק 2. צילום מסך: HBO
משחקי הכס, עונה 7, פרק 2. צילום מסך: HBO



שימוש נוסף ודי מתבקש של הזכוכית דרקון הוא בהצלה של סאם את ג'ורה, אך מעבר לסצנה המאוד לא פוטוגנית, יש כאן עניין שולי שעלול לתפוס כותרת - אביו של סאם, רנדל טארלי מתדיין עם ג'יימי לניסטר בנוגע לבריתו עם משפחת טיירל והאם כדאי לו להמשיך להיות נאמן לה או שמא עדיף לו, אם מתחשק לו להיות הריבון בדרום, להיות נאמן לסרסיי ולהילחם עבורה. העובדה שסאם בוחר בצד של דאינריז (בעצם היותו חברו הטוב ביותר של ג'ון סנואו והמציל של ג'ורה) לעומת אביו שבוחר כנראה בצד של הלניסטרים, מעמיד כאן אבא מול בן, שלמעשה רק רוצה שאביו יהיה גאה בו.



גם בסצנה הזו, יש מעבר נפלא ואומנותי (או מגעיל בטירוף, זה כל אחד יקבע לעצמו) כאשר סם מקלף מגו'רה את הקשקשת והמוגלה שיוצאת משם היא לא אחרת מפנים של פשטידה חמה ומוקרמת בסצנה שמגיעה מיד אחריה.



משחקי הכס, עונה 7, פרק 2
משחקי הכס, עונה 7, פרק 2



רוקנרול
איזה עוצמות, איזה טירוף, איזה האבי-מטאל מטורף יורון גרייג'וי הביא לנו. ספינות קרב מנגחות, פיצוצים באוויר, ובחור אחד שפשוט מסרב למות. לא ממש משנה מה הוא עוד מתכנן לנו בעתיד, יורון כבר עכשיו יכול לטעון לפרס "הכניסה הכי מרשימה" במשחקי הכס עד כה. לא חושב שמישהו ציפה לדבר הזה, בטח בזמן שעוד רגע יארה גרייג'וי ואלאריה סאנד מתוודעות זו לזו, אך לפעמים החגיגה נגמרת, או מתחילה. תלוי מאיזה צד אתם.



אז אם הכניסה של יורון הייתה מרשימה ממש, אין ספק שהקפיצה של ת'יאון למים היתה ממש לא מרשימה, אך סוג של יעילה. הבריחה של ת'יאון למעשה משרתת את אחותו יארה. אם הוא היה שועט לעבר יורון במטרה להרוג אותו, סביר להניח שהיה שוחט את יארה במקום, אך בעצם בריחתו, הוא נותן לנו הצופים תקווה שאולי יארה עדיין בחיים והיא, יחד עם אלאריה סאנד תהיינה המתנה של יורון לסרסיי. הבריחה גם מספקת לנו את האפשרות שת'יאון יתגבר על הטראומה ויחזור לנקום. או שלא...



משחקי הכס, עונה 7, פרק 2. צילום מסך: HBO
משחקי הכס, עונה 7, פרק 2. צילום מסך: HBO



עוד כמה קטנות:
הרוק סטאר של הפרק: ואריז, שיחסית לאחד שאין לו כלום בין הרגליים מפתח וואחד ביצים ואומר לאם הדרקונים את האמת בפנים, או לפחות את מה שהיא רוצה לשמוע.



ציטוט המחץ: אולנה טיירל מלמדת את דאני מניסיונה "אדוניי ווסטרוז הם כבשים. האם את כבשה? לא. את דרקון. תהיי דרקון!"



קר, קר מתחמם: רמז לבאות בדמות הזאבה נימיריה שצצה לפתע ביער עם הלהקה שלה, אך עוזבת את ארייה לנפשה וללא ספק תפציע שוב, בדיוק כשארייה תצטרך אותה. בסוף הסצנה אגב, כשארייה אומרת "זאת לא היא" היא לא בהכרח מדברת על נימיריה, אלא כנראה על עצמה ועל השינוי המטורף שעברה מתחילת הסדרה ועל כן נימיריה כביכול לא מזהה אותה. אבל לא באמת- היא מזהה ועוד איך מזהה והיא עוד תשוב.



איך הוא אוהב: בין סנסה ללורד בייליש יש קטע ואפילו האיום של ג'ון סנואו לא ירחיק את ליטלפינגר לנצל את היעדרותו בשביל להתקרב למלכה בצפון ולסכסך בינה לבין אחיה



זצ"ל: אנו נעמוד דקת דומיה לזכרן של שתי נחשיות החול שקיפחו את חייהן בקרב בין יורון לאחיינים שלו, על אף שזה ממש לא מעניין ואף אחד לא באמת אהב אותן.



בינתיים - קבלו הצצה לפרק הבא: