סערה במליאת הכנסת. ח"כ אלוף במיל אלעזר שטרן מיש עתיד האשים היום (רביעי) את חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי מהבית היהודי בכך שהיא "מקריבה" את חיילי צה"ל, זאת בשל תמיכתה בתקנות לחוק הגיוס שאושרו אתמול בוועדת החוץ והביטחון, שמסדירות מי מבין תלמידי ישיבות גבוהות יהיה זכאי לדחיית שירות. בשיא העימות קראה לעברו הח"כית "אפס מאופס", ואף מיררה בבכי.



העימות בין הח"כים אלעזר שטרן ושלי מועלם-רפאלי

"תתבייש לך", קראה ח"כ מועלם בהתרגשות. "אני כבר קברתי חייל אחד בצה"ל", תוך שהיא מזכירה כי בעלה הראשון סגן אלוף משה מועלם ז"ל נהרג באסון המסוקים בפברואר 1997.



באולם המליאה פרצה מהומה וח"כ מועלם פרצה בבכי והיתה נסערת מאוד. ח"כ חיליק בר שניהל את הישיבה ביקש מח"כ שטרן להבהיר את דבריו. ח"כ שטרן ניגש למקרופון אבל אמר כי הוא לא מתכוון להתנצל. "אף אחד לא יטיף לי מוסר על שרות בצה"ל. יכולת להיות שלא הבנת", אמר לח"כ מועלם רפאלי.



לדבריו,"אמרתי שההתנהלות של הקואליציה מול חיילי צה"ל אתמול בועדת החוץ והביטחון עשתה הבדל בין אלה שמרשתים ובין אלה שלא משרתים וביניהם ח"כ שולי מועלם רפאלי".



"תחזור בך מהאמירה הזאת שאני מקריבה את חיילי צה"ל", דרשה ח"כ מועלם רפאלי. "המילה להקריב היא לא תמיד חיים ומוות אלא מעמד המשרתים והאם אני מקריב חיילים מול חיילים אחרים", ניסה ח"כ שטרן להסביר, אך ח"כ מועלם רפאלי מאנה לקבל את ההסבר ונטשה את האולם בזעם.