יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, התבטא היום באופן חריג ביותר כנגד השב"כ, כשאמר שמדובר בגוף "פחדן". "זאת לא הפעם הראשונה שהשב"כ מעריך את מה שהוא מעריך", אמר ביטן בגלי צה"ל כשהוא מתייחס להערכות המודיעיניות של הארגון על כך שהצבת הגמנומטרים בהר הבית תוביל להתלקחות ביטחונית. "הגיע הזמן שהשב"כ ייתן המלצות אחרות. ראש הממשלה לא חייב לקבל את ההערכות שלהם. מה ששינה את המצב (וגרם לנתניהו לחזור בו) זה הסיפור עם ירדן – שיכול היה להתסיס את כל העולם הערבי". 




בשלב זה שאל אותו המראיין בגלי צה"ל אם הוא מתכוון שהשב"כ בעצם פחדנים – אמר ביטן "אני לא רומז, אני אומר לך את זה במפורש. עזוב את כל הדיפלומטיה, הדברים ברורים. בכל הערכה, השב"כ מבקש לחזור הבייתה בשלום". בהמשך ביטן סייג את עצמו ואמר כי השב"כ עושה "עבודה מצויינת", אך בהמשך הראיון המשיך ותקף אותו כשהוא אומר - "אם ראש השב"כ טוען שהוא פתר את המשבר עם מלך ירדן, וקיבל כותרות, למה מלך ירדן מדבר עכשיו ככה?".



ההתבטאות עוררה שורת ביקורות רשות מבכירי הביטחון לשעבר ומהאופוזיציה (ראו מטה) ולשכת ראש הממשלה פרסמה תגובה המתנגדת לדברי ח"כ ביטן. "שירות הביטחון הכללי הוא ארגון מודיעין מסכל מהטובים בעולם, אשר מוביל בהצלחה את חזית הלחימה בטרור. חיי ישראלים רבים ניצלו בשל פעולות הסיכול הרבות שבוצעו על ידו בשנים האחרונות. העמדות של שב"כ אשר הוצגו לדרג המדיני, מבוססות על מידע מודיעיני, הערכות מצב וניתוח אסטרטגי של הזירות השונות. ראש הממשלה מגבה את ראש השב"כ נדב ארגמן ואנשיו ודוחה את ההתקפות עליהם", נמסר מראש הממשלה.

נתניהו. "ארגון מסכל מהטובים בעולם". צילום: פלאש 90


בכיר השב"כ לשעבר ירון בלום עלה אחרי ביטן השידור בגלי צה"ל ואמר: "אני בהלם לאיזו רמה ולאיזו תחתיות הפוליטיקאים מגיעים. הם צריכים להתבייש, במקום שהדרג הפוליטי יעריך את הדיוק של הערכות שב"כ, שאמר שיהיו אירועים והזהיר אותם מראש. במקום להעריך את זה, דויד ביטן משתלח ככה בשירות. זאת פעם ראשונה שדבר כזה קורה".

ראש האופוזיציה, יצחק (בוז'י) הרצוג אמר בעקבות ההתבטאויות: "מלך ירדן זועם, המוני מוסלמים חוגגים על ההר. כשלון אחר כשלון של ביבי ויו״ר הקואליציה ביטן (מגרונו של..) מצא את הקרבן התורן הבא: השב"כ. הכפשת כוחות שירות הביטחון הכללי היא חציית קו אדום ופגיעה חמורה ביותר כלפי הלוחמים האלמונים המגנים על אזרחי ישראל יום ולילה מסביב לשעון, באחריות ובמקצועיות רבה.  על ראש הממשלה לצאת בהתנצלות ובגינוי ברור כנגד דבריו של יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן. אני מבקש בשם הציבור כולו להודות לכוחות הביטחון כולם על פועלם לביטחון מדינת ישראל ואזרחיה."
 
ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד), אמר: " לא ייתכן שיו״ר הקואליציה יקרא לאנשי השב״כ שמגינים על חיינו ״פחדנים״. נתניהו צריך להעמיד אותו על מקומו".
ח"כ עפר שלח, יו"ר סיעת יש עתיד אמר: "אני מכבד את יו"ר הקואליציה, אבל פעם נוספת הוא משתלח באופן מגונה באנשים שמגינים עליו ועל הציבור כולו. אני מציע לח״כ ביטן שיחווה בעצמו, ואפילו לזמן קצר, את מהות עבודתם של אנשי השב"כ, ואז ודאי לא ירשה לעצמו לכנות אותם ״פחדנים״. אני קורא לראש הממשלה, שפעם אחר פעם ביטן נחלץ לעזרתו באופן מביש, לגנות בתוקף את הדברים ולהשקיט אחת ולתמיד את הפיות הגדולים העובדים בשירותו".