כותרות העיתונים המרכזיים ברשות הפלסטינית וברצועת עזה הוקדשו הבוקר (שישי) כולן לאירועי אתמול, בהם אלפי פלסטינים נכנסו לראשונה זה שבועיים למתחם הר הבית ולמה שהוגדר בציבור הפלסטיני כניצחון על ישראל. הכותרות במרבית העיתונים היללו את "עמידת הציבור הירושלמי מול הכיבוש", ופרסמו בהבלטה תמונות של דגל פלסטין מתנוסס על גבי המסגד. 



הכותרת הראשית של עיתון "אל-איאם" (הימים) הייתה: "הירושלמים המנצחים חוזרים לאל-אקצא בכבוד". תמונה מובילה של שייח' עומר אל-כסואני, מנהל מסגד אל-אקצא, מונף על כתפי ההמונים, ליוותה את הדיווח עם דגלי פלסטין, ותמונה קטנה של צעירים שהניפו דגלי פלסטין במסגד. "יום פלסטיני ארוך בירושלים", כתב בפרשנות עבד א-ראוף ארנאוט, והאשים את משטרת ישראל בכך "שהפכה את מתחם המסגד לכיכר עימותים, באחד הימים המאושרים ביותר בירושלים הכבושה, עם סיום משבר השערים והחזרה לתפילה לראשונה לאחר שבועיים".



השייח' נישא על הכתפיים. שער העיתון אל איאם
השייח' נישא על הכתפיים. שער העיתון אל איאם



"אל אקצא עם דגל המולדת"





תמונת הצעירים מניפים את דגלי פלסטין נבחרה לראשית בעיתון "אל-חיאת א-ג'דידה" (החיים החדשים) המזוהה עם הרשות הפלסטינית כתמונת ניצחון. הכותרת: "אל-אקצא עם דגל המולדת" לא הותיר מקום לניחושים. אל-אקצא פלסטיני, נכתב תוך כדי עדכון בידיעה ממוסגרת בתוך התמונה, על למעלה ממאה נפגעים בחגיגות פתיחת המסגד.



כותרת נוספת בעיתון זה, הייתה ציטוט של יו"ר הרשות אבו מאזן: "הנשיא: עמידת הירושלמים באה כדי בעד הזכות ונגד העוול; כולנו היינו בעמדת איש אחד".ידיעה נוספת בעמוד הראשי מדגישה את חשיבות עמדתו של היו"ר במסר פנים פלסטיני: "הכיבוש מאשים את הנשיא אבו מאזן באחריות לזעם ברחוב הפלסטיני".



העיתונות הערבית חוגגת "ניצחון". עיתון אל קודס
העיתונות הערבית חוגגת "ניצחון". עיתון אל קודס



"תחילת סוף הכיבוש"



עיתון "פלסטין" של חמאס משתמש בתמונה של אל-כסואני נישא על כתפי הצעירים הפלסטינים. "100 אלף מתפללים נכנסים לאל-אקצא והכיבוש פוגע ב-113 מוראביטון" - האנשים שמגיעים ונשארים במסגד כדי לשמור עליו. ציטוט נוסף מובלט בעמוד הראשי של העיתון, של שייח' ראיד סלאח: "ניצחון המוראבטון הוכיח את חולשת הכיבוש".



בעיתון "אל-קודס" היוצא במזרח ירושלים בחרו גם הם בהנפת דגל פלסטין על מסגד אל-אקצא. "פלסטין חוגגת את ניצחונה במערכה על אל-אקצא", נכתב בכותרת הראשית. בידיעה נוספת מצטטים את הודעת התנועה האסלאמית בישראל, שהניצחון הוא "תחילת הסוף של הכיבוש הישראלי". בהערכת מצב של המרכז הערבי למחקרים, נטען כי המטרה של ישראל במהלכים האחרונים של הצבת המגנומטרים, היא להחל את הריבונות הישראלית בהר הבית. "מהלך זה נכשל", נכתב, "בזכות עמידתם האיתנה של הירושלמים".




הפך לסמל. שער העיתון אל חיאת אל ג'דידה
הפך לסמל. שער העיתון אל חיאת אל ג'דידה