לאחר דרישת המלך עבדאללה להעמיד לדין את המאבטח זיו, שהיה מעורב בתקרית הירי בשגרירות ישראל בממלכה, הודיע הערב (שישי) משרד החוץ כי ישראל פתחה בחקירת האירוע המדובר, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדבליט. כמו כן, נטען בהצהרה כי ירדן תעודכן לגבי ממצאי הבדיקה וההתפתחויות בחקירה. בתוך כך, עבדאללה מלך ירדן שוחח הערב עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ והודה לו על הסיוע בהחזרת המצב באל-אקצא לקדמותו. סוכנות הידיעות הירדנית פטרה דיווחה כי עבדאללה הדגיש את חשיבות התיאום בין המדינות בכל הנוגע לשמירה על הסטטוס קוו בהר הבית.



בהודעה הרשמית שפרסום הגוף נמסר כי "ישראל מקיימת תהליך בדיקה של האירוע שהתרחש בירדן ב- 23 ביולי 2017, בהתאם להליכים המשפטיים המקובלים במקרים כאלה. פרקליט המדינה, בתיאום עם היועץ המשפטי לממשלה, הנחה את כל הגורמים להעביר לידיו את החומרים המצויים בידם הנוגעים לאירוע. במסגרת היחסים בין ישראל לירדן, ישראל תעדכן את ירדן לגבי ההתפתחויות והממצאים של ההליך".



 


כזכור, לפני כיומיים אמר מלך ירדן עבדאללה כי "אחד מאנשי השגרירות הישראלית בעמאן ירה אש על שניים מבנינו, ואנחנו נעשה את כל המאמצים על מנת להשיג את זכויותיהם ולהשיג צדק".

בכינוס בו השתתפו בכירי הממלכה, המלך מתח ביקורת על האופן בו קיבל נתניהו את פניו של המאבטח בלשכתו, כשאמר: "ראש ממשלת ישראל נדרש לשאת באחריות ולהעמיד לדין את הרוצח כדי להשיג את הצדק. וזאת במקום להתנהל אל מול הפשע הזה כמפגן להשגת הון פוליטי".

באירוע המדובר, לדברי איש האבטחה הישראלי, תקף אותו פועל בן 17 שעבד בביתו של אחד מעובדי השגרירות ונורה למוות. לגרסתו, ההרוג החליף ריהוט במגורי השליחים, הסמוכים לשגרירות בעמאן, כאשר לפתע הוא התגנב מאחורי המאבטח והחל לדקור אותו עם מברג שהיה בידו. איש האבטחה ירה לעבר הפועל והרגו. בנוסף לכך, מהירי נהרג גם בעל הבית, רופא ירדני, שהיה במקוםף בעוד שהמאבטח נפצע באורח קל.