"ירדן לא תוותר על זכויות בניה שנהרגו בפרשת שגרירות ישראל בעמאן", כך הבטיח היום (שבת) מלך ירדן עבדאללה, בפגישה עם אנשי תקשורת מובילים בארצו. לדבריו, "נעשה את כל המאמצים במטרה להבטיח משפט צדק". כזכור, הפרקליטות הודיעה אתמול כי היא פתחה בחקירת האירוע, במהלכו ירה למוות מאבטח ישראלי בשני מקומיים לאחר שנדקר. משרד החוץ אמר כי יעדכן את הממלכה בממצאי הבדיקה והתפתחויות החקירה. 



לפי דיווח בחדשות 2 מיום חמישי האחרון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן "מוטרדים מאוד" מהפרשה, שנמצאת לשולחנם. לפי התחקיר הירדני הרשמי, הדקירה שספג המאבטח זיו לא הייתה פיגוע לאומני אלא באה בעקבות קטטה. לפי דיווחים שונים, גם ממצאים שבוצעו בישראל תומכים בטענה זאת. עם זאת, בציטוט בדיווח בחדשות 2 נטען כי המאבטח טען בחקירתו במשטרה כי לא היה וויכוח מסלים בינו לבין איש המקצוע שדקר אותו, וכי מדובר בפיגוע טרור.




עבדאללה נועד עם עורכי העיתונים ויו"ר ארגון העיתונאים בעמאן והתייחס גם למשבר בהר הבית: "בכל הזדמנות אני מעלה את סוגיית אל-אקצא וירושלים; אין קול בסוגיה זו כמו הקול הירדני. סוגיית פלסטין ואל-אקצא היא בראש סדר העדיפות שלנו. אנחנו ממלאים את תפקידנו ההיסטורי, המדיני והמשפטי - ומעניקים מטרייה למניעת ייהוד המקומות הקדושים - למרות האתגרים הגדולים. נמשיך למלא את התפקיד בשמירה על המקומות הקדושים למוסלמים ולנוצרים בירושלים", אמר.