נראה שימי הקיץ החמים במיוחד הם סיבה מספיק טובה למריבה משפחתית, שיכולה להגיע עד בית המשפט. בעל ביקש צו מניעה זמני מבית המשפט, שיורה לאשתו להפסיק להחביא מפניו את שלטי המזגנים. “היא מונעת מילדינו להפעיל את המזגנים, והם מתקשים בהכנת השיעורים, מתביישים לארח חברים ומונעים מעצמם הקלה בימי הקיץ החמים”, טען הבעל.



בית המשפט לענייני משפחה דן בלא מעט סוגיות מוזרות, אבל בכזו טרם נתקל. לבני הזוג עבר מפואר בכל הקשור בחיי נישואין - האישה נשואה בשלישית, הבעל בפעם השנייה. לאישה שני ילדים מנישואיה השניים ולזוג, שנישא לפני כעשור, שני ילדים משותפים בני 8 ו־6. חייהם המשותפים של בני הזוג, שני אנשי עסקים מצליחים, ידעו לא מעט עליות ומורדות, אולם בתחילת חודש יולי הנוכחי הגיעו מים עד נפש, לפחות מבחינת הבעל.



זה קרה לאחר שבמשך שבועות נהגו ילדיו לטלפן למקום עבודתו ולשאול אם הוא יודע היכן שלטי המזגנים. בירור קצר העלה כי אשתו היא שמסתירה את השלטים מטעמי חיסכון.



בבית המשפט הסבירה האישה כי היא לא מתקמצנת. עורכת הדין שרין סולן טענה כי האישה חושבת שזה מיותר להדליק מזגן בשעות היום. “חיסכון באנרגיה הוא דבר נחוץ וטוב, ומזגן בשעות החום לא מביא תועלת”. עו”ד סולן הכחישה גם את טענת הבעל ולפיה אשתו נועלת מגירות מלאות בממתקים ושוקולדים. “לא היה ולא נברא”, טענה. “אני נוהגת במתינות ולא בקמצנות. הגענו לאן שהגענו מבחינה כלכלית לא בגלל הפזרנות של בעלי, אלא בגלל החיסכון שאני משליטה, כולל השימוש המיותר במזגנים”.



בית המשפט הורה לנציגי הצדדים לנסח הסכם מקובל על ההורים והילדים בנוגע לשימוש במזגנים והזהיר את עו”ד סולן כי אם בית המשפט ייאלץ לעסוק שוב בסוגיה בעתיד, “נחייב את הלקוחה בהוצאות משפט, שהשימוש במזגנים עשוי להיות מינורי לעומתם”.