מעבר תחנת הרדיו 88fm לתאגיד השידור, והשינויים שהביא איתו הצליחו לעצבן לא מעט מאזינים, שטענו כי היא איבדה מאופיה והפכה ל'מכונת להיטים', גם שדרנים ותיקים של התחנה לא היום מרוצים מהשינויים, והובילו מחאה מתוך התחנה. כעת, המאבק עולה שלב ובתאריך הסמלי ה-8.8 יתקיים ברדינג 3 ערב הופעות חד פעמי, במסגרתו יתאחדו מאזיני התחנה הוותיקה ששונתה, עם האמנים שצמחו וגדלו תחת 88fm.



בין היוצרים וההרכבים שיעלו על הבמה: אפרקו, סוואן בנד, מיקי שביב, יאיר דלאל, ודני דורצ'ין. את הערב ינחו השדרים הוותיקים נעם גילאור ואלי לפיד, וכל ההכנסות יועברו להמשך המאבק על אופי התחנה הציבורית.





ממשמר 88 נמסר: "אנחנו מזמינים את כל מי שחשובים לו מוזיקה איכותית ויצירה מקומית – או בקיצור השידור הציבורי. יחד נזכיר לעריצי הפלייליסט שאנו לא מוותרים על התחנה האהובה, שממילא שייכת לנו".



"בימים האחרונים אנחנו מתבשרים על עוד ועוד שינויים צפויים בתאגיד השידור החדש. שדרנים ותיקים ומוכשרים ב־88FM מסיימים את דרכם, תוכניות אהובות יורדות מלוח השידורים והחמור מכל - תפקיד העריכה המוזיקלית עובר לגורמים חיצוניים, בעוד ששדרני התחנה הופכים לקריינים ומגישים בלבד. מדובר בשינוי מהותי בערכי התחנה ופגיעה בצביון המיוחד של מי שכבר 20 שנה מספקת לנו את המוזיקה הכי טובה ברדיו", זוהי לשון העצומה שרצה בפייסבוק בחודשים האחרונים, הנושאת את הכותרת “חייבים לשמור על 88FM!”, שהנה חלק ממאבק מתמשך נגד שינוי אופי התחנה.



אלדד קובלנץ, בועז כהן. צילום: פלאש 90,אילן בשור
אלדד קובלנץ, בועז כהן. צילום: פלאש 90,אילן בשור



כזכור, לפני כחודש, השדר הותיק של התכנה בועז כהן, הודיע במפתיע בדף הפייסבוק על התפטרותו המיידית מהתחנה אחרי 16 שנים. כהן החל את עבודתו בתחנה ב-2001, שידר את התכנית היומית ״רוקר טוב״ בשעות הבוקר ואת התכנית השבועית ״פרוגרסיב וחיות אחרות״ בשעות הלילה. שתי התכניות זכו לאהדה רבה, לאחוזי האזנה גבוהים ולקהל מעריצים קבוע ומושבע, מה שהפך את כהן לשדר הבולט בתחנה ולמעשה לפנים שלה. גורמים בתחנה ציינו אז כי סיבת העזיבה של כהן קשורה בשינויים המבניים האחרונים שעברה התחנה, שחלקם אף גרר גל מחאה גדול שנוהל בעמוד הפייסבוק ״משמר 88״. לאחרונה החל כהן תוכנית חדשה ברדיו 99fm.


מכאן בהרצה נמסר: "מברכים על כל הופעה של יוצרים ישראלים ומזמינים את המאזנים להיחשף למוסיקה ישראלית מגוונת בכאן 88".

מועדון רדינג 3 בנמל ת"א, בתאריך 8.8, בשעה 20:30