זמן לא רב חלף מאז העיתונאי הותיק פוטר, במסגרת מה שהוא כינה "חיסול של העיתונות החוקרת", מהחינמון, וכעת יש למוטי גילת בית חדש. מי שהיה עד לפני חודש וחצי עיתונאי ופובליציסט בעיתון 'ישראל היום', מצטרף עכשיו לתאגיד השידור הישראלי, כפרשן בכיר. 



גילת, שהיה במשך שנים כתב עיתון 'ידיעות אחרונות', הוא זוכה 'פרס סוקולוב' לעיתונות לשנת 2000. במשך השנים חשף העיתונאי פרשות שהשפיעו על המפה הפוליטית בישראל: בשנת 1990 חשף את פרשת אריה דרעי, שהכניסה אותו לכלא, פרשת המעשים המגונים של איציק מרדכי בשנת 2000, פרשת "האי היווני" בה היו מעורבים ראש הממשלה אריאל שרון ואהוד אולמרט ועוד בשנת 2002.





כזכור, מרדכי מוטי גילת פוטר לטענתו מ"ישראל היום", כיוון שהוא המזוהה עם הצד השמאלי של המפה הפוליטית, בנימוק כביכול כלכלי. לאחר ההודעה הציע איש התקשורת הוותיק להפחית כ-60 אחוז משכרו בתגובה להסבר שנתנו לו מעסיקיו, אך ללא הואיל.



מיד לאחר ההודעה שקיבל, אמר, כי מדובר ב"חיסול של העיתונות החוקרת, כחלק מהקו החדש שמנהיג עורך העיתון בועז ביסמוט". כך לפי הדיווח. גילת הגיב גם ב"כאן" לפיטוריו ואמר: "פוטרתי לא מטעמים כלכליים. כיוון שהסכמתי לוותר על החלק הגדול בשכרי, הטענה שלהם נופלת. זה המו"ל".



בראיון לאילנה דיין בגלי צה"ל, סיפר גילת על הפגישה עם עורך העיתון, בועז ביסמוט ונציג המו"ל, אשר בהרב, בה הודיעו לו על פיטוריו. "הסיבה הפורמלית היא קיצוצים. מראש הסכמתי לקצץ ב-50% ואח"כ ב-60%. אבל זו לא היתה הסיבה האמיתית". "המדור שלי עוסק במלחמה בשחיתות השלטונית והציבורית, זאת הסיבה שהצרו את צעדי בידיעות אחרונות וזאת הסיבה שפיטרו אותי מ"ישראל היום".



ראש חטיבת החדשות של "כאן בהרצה", ברוך שי, בירך על הגיוס של מוטי גילת: "גילת הוא סמל לעיתונות חוקרת, אמיצה ולוחמת בשחיתות הציבורית וביחסי הון-שלטון. אני שמח שיוכל לתרום מניסיונו ויכולותיו לחטיבת החדשות של כאן".