התנועה לאיכות השלטון משכה היום (שני) את העתירה שהגישה לבג"ץ, הקוראת לחייב את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, לשלם מכיסה את הפיצויים לעובד מעון ראש הממשלה לשעבר, גיא אליהו. בתנועה החליטו לקבל את המלצת שופטי בית המשפט העליון ולחזור בה מהעתירה, שקראה להטיל את תשלום הפיצויים בגין העסקה פוגענית, ממנה סבל אליהו, על אשת ראש הממשלה, בשל "נזקים שהסבה לקופה הציבורית".
 בדיון שהתקיים היום בבג"ץ, בפני השופטים אסתר חיות, חנן מלצר ודוד מינץ, אמרה השופטת חיות לעותרים כי "גם עובדי ציבור ממש לפעמים עושים נזקים של מיליונים, והמדינה, כמדיניות כללית, אינה תובעת שיפוי. כאן המדינה יישמה את המדיניות הכללית לאי הגשת תביעות שיפוי בסכומים מקיפים בהרבה מהסכום פה. האם יש פה החלטה מנהלית שלא להגיש תביעה שהיא כל כך חריגה וסוטה ממדיניות, שבג"ץ צריך להתערב?". 
שרה ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס
שרה ובנימין נתניהו. צילום: רויטרס
 

בהמשך ציינה השופטת כי "בכל הליך נזיקי המדינה נוטלת אחריות". לאחר שהבינו שתביעתם חסרת סיכוי, הודיע בא כוח התנועה, עורך הדין תומר נאור, כי "נקבל את המלצת בית המשפט ונמשוך את העתירה". המשמעות היא כי המדינה, ולא נתניהו, תשלם לאליהו סכום של 65 אלף שקל, מתוך 120 אלף השקלים שנפסקו לטובתו בבית הדין לעבודה. זאת לאחר שנקבע כי  "במהלך עבודתו במעון היה התובע חשוף להתנהגות פוגענית חוזרת ונשנית אשר כללה צעקות, פגיעה בדימויו הפוגמת ביכולתו לבצע את עבודתו, דרישות מוגזמות ועוד".
בעתירת התנועה נטען כי "הציבור נאלץ להיות זה אשר משלם, תרתי משמע, על התנהלותה הפוגענית של גברת נתניהו ולממן את הפיצוי הכספי לו זכו העובדים בתביעתם. הותרת המצב על כנו והשתת האחריות למעשיה של אשת ראש הממשלה על הציבור כולו מגדילה את הנזקים הרבים שכבר נגרמו למוסד ראש הממשלה, למעון ראש הממשלה ולקופת הציבור". אך כאמור, הטיעון הזה לא עבר את מבחן בג"ץ.