לאחר פרסום התעודה הדיפלומטית של המאבטח זיו מויאל, שהיה מעורב בתקרית הירי בשגרירות ישראל בירדן, באמצעי תקשורת ירדנים, טען הערב (שני) זכריא ג'וואדה, אביו של מוחמד ג'וואדה שנהרג במהלך האירוע, בראיון שהעניק לחדשות 10, כי "הטענות על כך שבני היה מעורב בטרור הם שקר וכזב". בנוסף, הוא טען כי "נתניהו הוא פושע בדיוק כמו המאבטח, משום שחיבק אותו מסיבות פוליטיות". 



"הוא אמר לי שהוא בדרך הביתה, וציין שהוא סיים את העבודה. לבני אין שום זיקה לטרור, ברוך השם, הטענות על כך שהוא טרוריסט הן שקריות". הוא הוסיף כי "הדרישה שלי היא משפטית - לעשות משפט לרוצח בני במסגרת כללים בינלאומיים ושופטים בינלאומיים".



מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בירדן בסוף השבוע. צילום: רויטרס
מפגינים מחוץ לשגרירות ישראל בירדן בסוף השבוע. צילום: רויטרס



בתוך כך, הוא תקף את נתניהו, שטען: "פושע מתקבל אצלכם בחיבוקים מסיבות פוליטיות. אתם צריכים להעניש את נתניהו לפני הפושע. בגלל התמיכה בו נתניהו גם פושע. זה בושה וחרפה, אתם משמיצים את השם של המדינה שלכם".



בתוך כך, המאבטח ומשפחתו עזבו את ביתם בדרום הארץ מחשש שינסו לפגוע בהם, ואף הסירו שלט הנושא את שם משפחתם מדלת הכניסה לביתם, זאת על רקע הפגנות רבות שהתקיימו נגד זיו מויאל ברחבי עמאן במהלך סוף השבוע, ולאחר ש-75 מחברי הפרלמנט הירדני דרשו לסלק את השגרירה וצוותה מהממלכה. 


כזכור, במהלך האירוע המדובר מאבטח בשגרירות הישראלית בעמאן הותקף על ידי צעיר מקומי שהעביר רהיטים לדירתו הסמוכה לשגרירות. הצעיר הסתער אל עבר המאבטח, כשהוא חמוש במברג ופצע אותו קלות, בתגובה לכך המאבטח פתח באש לעבר הצעיר והרגו, ובנוסף לכך פגע בבעל הדירה, שגם הוא היה במקום, והרגו. במשרד החוץ פתחו בחקירת האירוע לאחרונה, והודיעו כי ממצאיו יועברו למלך עבדאללה.