הקשר המיוחד בין מדונה ליהדות ידוע כבר שנים, והגיע לשיאו כשלפני 13 שנים הוסיפה לשמה את השם היהודי "אסתר". היום (שלישי) הוכיחה הזמרת שוב את זיקתה לעם הנבחר כשהעלתה לעמוד האינסטגרם שלה תמונה עם כיתוב מיוחד המתייחס ליום חורבן בית המקדש: "תשעה באב, זה יום להישאר בו בבית. שמרו על פרופיל נמוך, היו בשקט", בצירוף אייקונים של אריה, שינה ומטרייה.



 

9th of Av. This is a Day to stay inside. lay low. ⛱ Keep Quiet .

A post shared by Madonna (@madonna) on


הרומן של מדונה עם העם היהודי וארץ הקודש ארוך ומפותל. היא לומדת שנים קבלה והייתה בארץ בביקורים רבים וגם ערכה הופעות לא מעטות. מדונה גם פתחה את סיבוב ההופעות העולמי שלה, לאחר יציאת האלבום MDNA, באצטדיון רמת גן ב-2012. 



זו לא הפעם הראשונה מדונה אסתר צ'יקונה, מאמינה אדוקה בתורת הקבלה המסתורית כבר שני עשורים, מציינת מועדים יהודיים ברשתות החברתיות ובינואר שנה שעברה היא בחרה לאחל לחובבי התאנים והמשמש ט"ו בשבט שמח ומרגש, בברכה שפרסמה באינסטגרם. לצד הכיתוב "ט"ו בשבט... מתה על עצים" ואייקונים של לבבות, צרפה תמונה של עצמה מצולמת לצד זאבים, עם המשפט "היא ישנה בין זאבים ללא פחד, כי הזאבים ידעו שאריה מבלה בינם".





באותו מקרה, כמה רגעים אחרי פרסום האיחולים, הגיב אחד העוקבים באינסטגרם שהוא אוהב את המוזיקה שלה, אבל "מדונה, בחייאת מותק - את לא יהודיה". המלכה, שככל הנראה הבחינה בתגובה הזאת, החליטה שלא לשתוק ובצעד נדיר מאוד, הגיבה על התמונה של עצמה. "מה להיות יהודי קשור לאהבת עצים? הדת כפי שאתה רואה אותה דוגלת בהפרדה של אנשים, הרוחניות שלי דוגלת באיחוד". מדונה הוסיפה, "כיבוד הטבע, העצים והאנרגיה היו בסביבה הרבה לפני הדתות המונותאיסטיות".