קוריאה הצפונית מראה פעילות "בלתי רגילה וחסרת תקדים" של צוללות, כך אמר היום (שלישי) בכיר ביטחוני אמריקאי לרשת CNN. הבכיר אמר כי הפעילות המוגברת באה בנוסף לשיגור של טיל בליסטי שבוצע מהיבשה במספנה של הצי הצפון הקוריאני ביום ראשון. המספנה נמצאת בעיר הנמל סינפו שממנה ביצעה בעבר קוריאה הצפונית שיגורים של טילים בליסטיים מצוללות.



שני בכירי ממשל אמריקאים אמרו לסוכנות רויטרס כי הניסוי שערכה קוריאה הצפונית בטיל בליסטי בין-יבשתי ביום שישי מוכיח כי ביכולתה לפגוע ברוב שטח ארה"ב. ההערכה מדגישה את האיום הגובר מצד תכניות הטילים והגרעין של הדיקטטורה המבודדת ועשויה להוסיף ללחץ על הממשל האמריקאי להגיב.

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אמר אתמול לחברי הקבינט שלו כי הוא "יטפל בקוריאה הצפונית". כמו כן, שוחח אתמול טראמפ עם ראש ממשלת יפן, שינזו אבה, והשניים הסכימו על הצורך בפעולה נוספת לגבי קוריאה הצפונית. אבה אמר כי "הקהילה הבינלאומית, כולל רוסיה וסין, חייבת לקחת זאת ברצינות ולהגדיל את הלחץ". הוא הוסיף כי ארה"ב ויפן ינקטו בצעדים נוספים אך לא מסר פרטים. 

קים ג'ונג-און, מנהיג קוריאה הצפונית. צילום:רויטרס
קים ג'ונג-און, מנהיג קוריאה הצפונית. צילום:רויטרס
 
בהצהרה של הבית הלבן, שהגיעה לאחר שיחת הטלפון, נאמר כי שני המנהיגים "הסכימו שקוריאה הצפונית מהווה איום ישיר חמור וגובר על ארה"ב, יפן, קוריאה הדרומית ומדינות נוספות קרובות ורחוקות". היא הוסיפה כי הנשיא טראמפ הדגיש מחדש את המחויבות להגן על יפן ודרום קוריאה "תוך עשיית שימוש במכלול היכולות של ארה"ב".
 
שגרירת ארה"ב באו"ם ניקי היילי אמרה אתמול כי וושינגטון "סיימה עם הדיבורים על קוריאה הצפונית". היילי אמרה כי סין חייבת להחליט אם לתמוך בסנקציות חריפות יותר של האו"ם כנגד קוריאה הצפונית על שיגור הטיל הבליסטי ארוך הטווח שנערך ביום שישי - השיגור השני שערכה קוריאה הצפונית החודש. 
 
"כל החלטה של מועצת הביטחון שלא מגדילה באופן משמעותי את הלחץ הבינלאומי על קוריאה הצפונית היא חסרת ערך", אמרה היילי והוסיפה כי גם יפן ודרום קוריאה צריכות לעשות יותר.