דרמת הרפתקאות בכיכובם של יואן מקגרגור ואיילת זורר, המציגה תיאור דמיוני-אלטרנטיבי למסע הצום הרוחני בן 40 הימים של ישו במדבר, במהלכו הוא מתמודד מול השטן (יואן מקגרגור בתפקיד כפול), בדילמות מוסריות של זהות ואמונה, ומעמיד עצמו במבחנים דרמטיים ביותר. במהלך הדרך מצטלבות דרכיו של ישו הדתי עם משפחה, שמנסה לשרוד בסביבה הקשה ומעמידים את גורלו במבחן.





הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל סאנדנס, וכיכב בנוסף בפסטיבלי הקולנוע של אדינבורו, רקייוויק, סיטג'ס ועוד; מקגרגור הוא השחקן השלישי שכיכב בסרטי "מלחמת הכוכבים" ומגלם את דמותו של ישו (אחרי מקס פון סידוב וקנת' קולי).



לטובת התפקיד נאלצה איילת זורר להיכנס למשטר דיאטתי, ולהשיל חמישה ק"ג ממשקלה. וכשהצילומים לסרט הסתיימו, השחקנית נותרה בגזרה דקיקה, "הסרט כבר בעריכה, והוא צפוי להיכנס לפסטיבל טורנטו" סיפרה זורר ל"מעריב" כחודשיים אחרי סיום הצילומים, "וכן, מאז כולם אומרים לי שרזיתי עוד, אבל זה לא שאני שומרת. רק עכשיו הייתי באילת עם הבן שלי ליעד. את יודעת כמה אכלתי? אני לא שומרת בכלל, אבל לא נוגעת בבשר ואוכלת בעיקר אורגני".



יואן מקגרגור בסרט "הימים האחרונים במדבר" . צילום באדיבות YES
יואן מקגרגור בסרט "הימים האחרונים במדבר" . צילום באדיבות YES



במאי: רודריגו גרסיה ("אלברט נובס"). צלם: עמנואל לובצקי, שזכה באוסקר שלוש פעמים רצוף ("כוח משיכה", "בירדמן", "האיש שנולד מחדש"). עוד משחקים: קיארן הינדס, טאי שרידן, סוזן גריי. ארה"ב 2015. 98 דקות.



"הימים האחרונים במדבר". הערב (שלישי) ב-22:00, yes 3, במסגרת פסטיבל הקולנוע