מליאת הכנסת תכונס היום (רביעי) לישיבת פגרה מיוחדת כדי להצביע מחדש על הצעת "חוק קאיה": הצעת חוק ממשלתית שנפלה בשבוע שעבר, ביום האחרון של מושב הקיץ, בשעה שהאופוזיציה הפרה סיכום עם הקואליציה והצביעה נגד הצעת החוק. הצעת החוק באה לבטל את פקודת הכלבת ולהחליפה בחוק למניעת מחלת הכלבת, ולהסדיר את התמודדות מניעת התפשטות המחלה, לרבות הסדרת החזקת כלבים וחתולים בפיקוח במקום שאינו הסגר.



ההצעה מכונה "חוק קאיה" משום בשעתו הוכנסה קאיה, הכלבה של משפחת נתניהו, להסגר, לאחר שנשכה את בעלה של ח"כ ציפי חוטובלי ואת ח"כ שרן השכל. משפחת נתניהו טענה אז כי הכלבה סובלת בהסגר וראש הממשלה אף קרא למצוא פתרון אחר, שיאפשר לכלבים שנשכו לעבור תקופת בידוד בבית, שכן בחוק הקיים לדבריו, אין היגיון ואין חמלה.



הסיכום המוקדם בין הקואליציה לאופוזיציה היה שהחוק יעבור בהסכמה, אלא שח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) הצליח לשכנע את חבריו להתנגד להצעה, בשל אחד הסעיפים בה, המאפשרים לדבריו להוציא להורג מאות או אלפי בעלי חיים.



טיעוניו שכנעו את חבריו. ההצבעה הסתיימה בתיקו וההצעה נפלה. "אתם חבורה של אפסים", זעם יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד). באופוזיציה התנצלו והיום תובא כאמור הצעת החוק להצבעה חוזרת.