הפגישה המצופה בין חבר הכנסת אורן חזן לבין חבר הכנסת יחיא סעיד לא יצאה לפועל בסופו של דבר, לאחר שחזן נענה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא לקיים את הפגישה. את הבקשה העביר ראש הסגל של ראש הממשלה, יואב הורוביץ. חזן, שכבר הגיע לגשר המחבר בין ישראל לירדן, אמר לכתבים שהיו שם: "נתבקשתי על ידי ראש הממשלה שלא לקיים את הפגישה. נדחה את הפגישה להזדמנות אחרת. נמשיך זאת בהזדמנות אחרת בשיתוף עם משרד החוץ".
"אני איש של אמת", אמר חזן, אבל אנחנו מכבדים את השליחות שאנחנו מקיימים. יש פה עניין דיפלומטי. בסופו של יום צריך לזכור שירדן היא פלסטין ופלסטין היא ירדן. נצטרך כולנו להתאזר בסבלנות. לבקשת רה"מ אני מסיים עם הסיפור הזה כרגע". 

לאחר מכן, בראיון לגבי גזית ב-103FM, אמר חזון כי "התקשורת מתנהגת כמו החנונים בבית הספר שמנסים ללבות את האש. ראיתי בזה הזדמנות טובה להגיע לעמק השווה, כשמזמין אותי למפגש עמית שלי מירדן. אתה יודע איזה גדול היה גוליית ודוד הכניע אותו? עם סגנוני הייחודי הייתי מרגיע אותו".



הפגישה בין חזן לסעיד גרמה גם להגברת האבטחה סביבו וקצין הכנסת הצמיד לו שני מאבטחים. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין שוחח אתמול עם ח"כ חזן והביע את מורת רוחו מהנכונות של חזן בכלל ללכת לדבר כזה. אבל ברגע שנבחנו האיומים מול הגורמים הרלוונטיים, יו"ר הכנסת ביקש להצמיד לחזן שני מאבטחים.

ואיך הגיב חבר הפרלמנט הירדני? יחא סעיד פרסם סרטון כשהוא בדרכו לגשר אלנבי בו אמר כי "לא מכבד אותי ללחוץ לך את היד ההתקוממות שלי היא למען העם הירדני".

 

כזכור, חזן היה אמור להגיע הבוקר לגשר אלנבי כדי להיפגש עם חבר הכנסת הירדני יחיא סעיד, שקרא לו "להיות גבר" בעקבות הציוץ של חזן נגד ירדן בעיצומו של משבר הר הבית. הבוקר אמר חזן ל"מעריב אונליין" כי הוא מתכוון להגיע לגשר גם אם הירדני לא יגיע. "אני לא מתכוון ללכת מכות אלא להעביר מסר שירדן היא פלסטין".


אתמול כתב חזן בטוויטר כי הוא נענה להזמנתו של סעיד. ותכנן להגיע לגשר אלנבי ב-10:00 בבוקר: "אגיע לגשר אלנבי לשיחה בגובה העיניים. יש לי הצעה שלא יוכל לסרב לה". חזן הוסיף כי תיאם את בואו עם גורמי הביטחון. “אני לא אחצה את הגשר לירדן אבל אנסה לארגן פגישה בתוך המעבר".


זעמו של יחיא סעיד יצא בעקבות ציוץ בטוויטר שכתב חבר הכנסת חזן, לאחר הפיגוע בעמאן, בו כתב: "נראה ששכנינו ממזרח לירדן, אלו שאנו משקים וגם שומרים להם על הישבן יומם ולילה, צריכים קצת חינוך מחדש. זה מתחיל להרגיש כמו שלום ולא להתראות".


יחיא סעיד אמר כי מדובר ב"תגובה בזויה" והזמין את חזן לפגוש אותו בגשר אלנבי "אם הוא גבר". כעת לא נותר אלא להמתין ולראות כיצד יתנהל, אם יתנהל, המפגש בין השניים.