ריקה קוזמה, תושבת רומניה בת 60, הואשמה היום (ראשון) בבית המשפט המחוזי בתל אביב בהתעללות ובתקיפה של קשישה בת 89, בה טיפלה בתשע השנים האחרונות. מכתב האישום עולה כי קוזמה נהגה לסטור לקשישה, לקלל אותה ולהתייחס אליה בחוסר כבוד. לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרה של המטפלת עד תום ההליכים המשפטיים נגדה.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, החל משנת 2008, שימשה הנאשמת מטפלת סיעודית למתלוננת, אשר מחמת גילה ומגבלותיה הגופניות, אינה מסוגלת לדאוג לצרכי מחייתה ובריאותה. כתב האישום מגולל מקרים של מעשים קשים ואלימים שביצעה לכאורה המטפלת בקשישה, אשר תועדו במשך יממה במצלמה שהתקינו בני משפחתה של הקשישה בביתה.



ב-26 ביולי, סמוך לשעה 07:00 בבוקר, לאחר שקוזמה החליפה לקשישה את הטיטול שלגופה, תקפה את הקשישה, שעמדה באותה עת בסמוך למיטתה, בכך שדחפה אותה באגרסיביות, באופן שגרם לקשישה לאבד את שיווי המשקל והיא נפלה על מיטתה. בהמשך הלבישה קוזמה את הקשישה בחולצה בצורה אגרסיבית ונוקשה.



למחרת, סמוך לשעה 07:00 בבוקר, תקפה קוזמה את הקשישה מספר רב של פעמים, תוך שהיא גורמת לקשישה לבכות בחלק מהמקרים. בין היתר, הנאשמת סטרה לקשישה פעמים רבות, בחוזקה בפניה ובראשה, דחפה אותה ואחזה בחוזקה בשערות ראשה. בהמשך אחזה בחוזקה בשערות ראשה של הקשישה וכופפה את ראשה כלפי מטה.



בהמשך סירקה קוזמה את שערות ראשה של הקשישה בתנועות חדות ומכאיבות, וכשאספה את שיער ראשה, נענעה את ראשה של הקשישה וטלטלה אותו מצד אל צד, תוך שהפנתה את אצבעה לעבר פניה.