יהדות ארה"ב חזרה השנה להוביל בשיעור המתנדבים לגיוס לצה"ל במסגרת פרויקט ההכנה "חו"ל-מחל ועולים חדשים" של משרד הביטחון בשיתוף משרד הקליטה וצה"ל. באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון ציינו שבמחזור הגיוס של הקיץ לחו"ל-מחל, שמהווה הכנה לקראת הגיוס לצה"ל, יתגייסו כ-153 מתנדבים מכ-12 מדינות שונות. 122 מהמתגייסים הם בנים ו-31 בנות.



במהלך התכניות עוברים החיילים לעתיד הכנה פיזית ומנטלית לקראת גיוסם לצה"ל, הכוללת בין היתר מסעות, אימונים ומפגשים עם קציני צה"ל, טיולים בכל רחבי הארץ, ביקורים באתרי מורשת, סיורים במוזיאונים, לימוד עברית ומפגשים עם החברה הישראלית על כל גווניה. כל זאת ועוד על מנת ללמוד על צה"ל, על אופי ותנאי השירות בדגש על זכויותיהם כחיילים בודדים ולהגיע לשירות הצבאי בשלים ומוכנים.



במחזור יולי-אוגוסט של גיוס המתנדבים, שהחל היום, 68 חניכים מכלל המתגייסים מגיעים מארה''ב ו-58 מגיעים מצרפת. זאת לאחר כשנתיים בהן הובילה יהדות צרפת את שיעורי הגיוס של מתנדבי חו"ל. בתוכנית גם משתתפים שמונה חניכים מבריטניה, חמישה מדרום אפריקה ובודדים מבלגיה, מקסיקו, אוסטרליה, קנדה ואוסטריה.




בכל שנה יש גידול של 5% בגיוס מתנדבי חו"ל




לראשונה גם משתתפים בתכנית מתנדב יליד מדינת הונדורס ומתנדבת מתאילנד. לפני כשלוש שנים הושלמה עבודת מטה משותפת לאגף הביטחוני–חברתי במשרד-הביטחון ולצה"ל, להתאמת נושא ההכנות לשירות לאוכלוסיות מתגייסי התפוצות, במסגרתה הוחלט על הקמת תכניות הכנה לקראת גיוס לעולים חדשים ולמתנדבי חוץ לארץ (מח"ל).



"אני מאחלת לכם בשמי ובשם שר הביטחון אביגדור ליברמן שירות נעים ומאתגר, בקרוב אתם תהוו את כוח המגן שלנו. אני בטוחה שתעשו זאת באותה מוטיבציה שדחפה אתכם להגיע לכאן", ציינה שרת הקליטה סופה לנדבר. עוד היא הוסיפה: "הכנו אתכם לקראת השירות הצבאי, נלווה אתכם לאורכו ונהיה אתכם גם בסיום השירות ובהכנה לחיים האזרחיים. בשם אזרחי מדינת ישראל אני מאחלת לכם בהצלחה בדרככם".



אודי דרור, ראש החטיבה לגיוס ומסלולים ייחודיים, באגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון סיכם: "אנו מקיימים מאמצים רבים לעידוד גיוס יהדות התפוצות והכנתם לקראת שירות משמעותי וקרבי, ושמחים לראות כי בכל שנה ניתן לראות גידול של כ-5% מהשנה הקודמת בגיוס מתנדבי חו"ל ועולים".