מנהיג חמאס, אסמעיל הנייה, הולך ומתרחק מהציר הסעודי. בדיווח שפורסם היום (ראשון) באתר חדשות פלסטיני נטען, כי הנייה יבקר באיראן בקרוב. נציג חמאס בלבנון, עלי ברכה, אמר כי היחסים עם איראן "חזרו למצב שהיה קודם", וכי "הצדדים סיכמו על שיתוף פעולה למען שני העמים והסוגיה הפלסטינית". הוא הדגיש בראיון לאתר "דוניא אל-ווטן", כי "ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמעיל הנייה, יבקר בקרוב בטהרן".



ברכה, שהגיע לטהרן כדי להשתתף בטקס השבעתו לקדנציה שנייה של הנשיא חסן רוחאני, סיפר שביקור המשלחת של חמאס בטהרן, באה לאחר הזמנה רשמית של יו"ר הפרלמנט האיראני עלי לריג'אני להנייה. "נכנסנו לשלב של יחסים טבעיים בין איראן וחמאס", הדגיש הבכיר בחמאס. "היחסים חזרו כמו שהיו לפני שש שנים". הביקור של מנהיג הארגון יתקיים מיד כאשר תתאפשר לו היציאה מרצועת עזה לסיור הקרוב".



לדברי הבכיר בחמאס, "איראן רואה בהתנגדות הפלסטינית דבר חיוני מאוד, וגם חמאס רואה בחיזוק היחסים עם איראן חיזוק להתנגדות, מאחר ואיראן היא המדינה היחידה שתומכת בחמאס הן כלכלית והן בנשק".



יש לציין, כי בסעודיה לא ראו בעין יפה את ביקור המשלחת של חמאס בטהרן. העיתון "א-ריאד" הסעודי כינה את חמאס "ארגון טרור", מה שגרם לסערה ברשתות החברתיות ובאתרים המתנגדים לריאד, שהדגישו כי "דובר צה"ל אביחי אדרעי חגג על הכינוי הזה".