לא צריך להיות בכיר באמ"ן ולקרוא דוחות מודיעין מעודכנים כדי להבין שהזרועות הארוכות של איראן ושל משמרות המהפכה מגיעות בימים אלה גם לשטחי הרשות הפלסטינית ולרחוב הפלסטיני בישראל.



מי שלא רצה לראות את האיראנים על גדרות הגבול עם הסורים ברמת הגולן, יכול לחוש אותם היטב בימים אלה בירושלים ובשטחי יהודה ושומרון. את ההוכחות לכך ראינו באירועי הר הבית האחרונים ובחגיגת קבורת הרוצחים באום אל־פחם, כשבכל האירועים הללו נשמעו שוב ושוב ציטוטי האייתוללה עלי חמינאי: "בעזרת אללה פלסטין תשוחרר, ירושלים היא שלנו".
 
פעילותם של האיראנים מתבצעת בעיקרה באמצעות האינטרנט והרשתות החברתיות, שדרכן מצליחה איראן לגייס הרבה נשמות. אלו הולכות שבי אחרי מי שיודע לדבר ללבן, לגעת בנימים הדקים ביותר של עשרות אלפי צעירים פלסטינים ושל ערביי ישראל שאיבדו תקווה ואינם רואים אופק ביטחוני או כלכלי; שמאסו בכיבוש הישראלי ושעל רקע מצוקתם קל להתסיס ולגייס אותם  למאבק המתמשך בכיבוש הישראלי.
 

על פי דיווחים בתקשורת הפלסטינית, אריזות המזון והשתייה שחולקו ברוחב לב בסכום של מיליוני שקלים במהלך אירועי הר הבית האחרונים היו במימון איראני מלא, מה שמלמד שיש כאן מנגנון יעיל ומשומן שמקבל מאיראן הרבה כסף ויודע לתעל אותו על פי ההוראות שמגיעות מטהרן.

השיטה: גיוס המונים ויצירת אי שקט וחוסר ביטחון

זה לא מפתיע; האיראנים כבר הבינו שהדרך היעילה ביותר להיאבק בישראל ולפגוע ברקמת היחסים שהולכת ונרקמת בין ישראל, סעודיה, מצרים ומדינות המפרץ כקואליציה אנטי־איראנית שיעית היא להפוך את הסכסוך הישראלי־פלסטיני למלחמת דת על הר הבית, על כבודו וקדושתו של מסגד אל־אקצא והצלתו מידי הציונים שמתכוונים להרסו. השיטה לעשות זאת היא גיוס ההמונים והוצאתם לרחובות, תוך יצירת אי־שקט וחוסר ביטחון בקרב הציבור היהודי. הפיכתו של המאבק הזה לדתי גורמת לכל מי שאינו מצטרף אליו להצטייר כסייען לכובש הציוני וככופר באסלאם.
 
נראה שהאיראנים אינם בוחלים בשום דרך ואמצעי. הם לא יחמיצו שום הזדמנות להצית אש, להוציא את ההמונים לרחובות ירושלים ולערער בה את הביטחון. באותה נשימה הם מסיתים את ההמונים בכל ארצות האסלאם להצטרף למאבק להצלת אל־אקצא.
 
הרשות הפלסטינית מודעת להתפתחות הזו, כמו גם גורמי הביטחון של ישראל. סביר להניח שהם לומדים אותה כדי לתת לה מענה הולם. במקביל, איראן היא למעשה המרוויחה העיקרית במלחמת האזרחים בסוריה, שם היא שולטת כיום ביותר מ־%60 משטחה של המדינה השסועה באמצעות משמרות המהפכה, חיזבאללה ומיליציות שיעיות שונות; לפי הדיווחים, לאחרונה היא החלה להפעיל בחשאי שדה תעופה באלסין שבדרום סוריה באזור אלתנף, שבמשולש הגבולות עיראק, סוריה וירדן, ופניה לרמת הגולן.
 
האיום האיראני על ישראל הוא לא רק תוכנית הגרעין שלה ותמיכתה המסיבית בחיזבאללה ובחמאס. האיום החדש שלה הוא יצירת אווירה אנטי־ישראלית־ציונית בעולם המוסלמי על רקע מסגד אל־אקצא ומשבר הר הבית. הסתת מיליוני מוסלמים בעולם נגד ישראל היא איום גדול לא פחות מאשר פצצה גרעינית.