אתמול נודע כי פרקליטות מחוז חיפה מתכוונת להגיש נגד השחקן משה איבגיכתב אישום בגין מעשים מגונים בנשים איתן עבד. היום התייחסה בגלי צה"ל אחת המתלוננות על איבגי, שלא תיכנס לכתב האישום בגלל התיישנות למהלך והביעה שביעות רצון ממנו, ובמקביל הביעה כעב גדול על איבגי, שלטענתה לא לוקח אחריות על מעשיו. "מה שהוא עשה זה לפגוע בעשרות בחורות, אולי מאות, אז אל תכחיש שעשית מה שעשית. הוא מכניס לארון אותי ושכמותי", אמרה.  



"איבגי מכחיש? בגלל זה זה הולך לבית משפט, כנראה שהם חושבים אחרת", אמרה המתלוננת. "הוא יודע מה הוא עשה ובגלל זה הוא לא יכול היה להסתכל לי על הפרצוף עשר שנים אחרי זה. הוא לא העניין, הוא יכול לקחת ולקדם את העולם צעד אחד קדימה ולגרום לכך שכשמישהו מותקף מינית הוא לא יפחד שיתקיפו אותו ויכפישו אותו". עוד הוסיפה: "אמרו שרצינו להתפרסם? מי רוצה להתפרסם מזה שהוא דחף לה לשון? תהיה גבר, אל תהיה סיסי, תודה שעשית, אני רוצה שהוא יתוודה ולא יוציא אותנו שקרניות. לא צריכה את ההתנצלות שלו". 



"תהיה גבר ותתוודה". איבגי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
"תהיה גבר ותתוודה". איבגי. צילום: תומר נויברג, פלאש 90



לאחר מכן גוללה המתלוננת את מה שאירע לטענתה, לפני 17 שנה: "כל התעשייה, ידעה נו באמת, לפחות רוב התעשייה. לקחו אותי לפוליגרף ויצאתי דוברת אמת. מה שקרה לפני 17 שנה זה שהייתי עם איבגי בהרבה הפקות, בכמה הפקות לא היה שום דבר. לקראת ההפקה הזאת היו כמה רמיזות ונגיעות, לא רק לי, ואם אתה רוצה להמשיך לעבוד אתה מתעלם".

"דפקתי לו סטירה מהגיהנום" 

היא אף הסבירה מדוע לא התלוננה אז: "זה 17 שנה אחורה, זה משמעותי מאוד. לא חשבתי להתלונן. אבל אז הגיע הרגע שבו בסוף חזרה כולם נפרדים, מתחילים להתפזר, אני מרגישה משהו נכנס לי לפה, זו הייתה הלשון שלו וזה היה קשה מאוד להוציא אותה. דפקתי לו סטירה מהגיהנום כי כל כך נבהלתי.  זה לא יצא. באותו רגע מה שקרה שהוא הלך אחורה, היה המום, אמר לי 'את לא נורמלית'. ביום הצילומים לאחר מכן הוא הסתובב כבוי כאילו הוא הקורבן". 

משה איבגי. צילום: רענן כהן
משה איבגי. צילום: רענן כהן


לאחר מכן סיפרה האישה מה קרה בעקבות המקרה: "למחרת קיבלתי טלפון מהמפיק שאמר 'לא צריך את השירותים שלך'. איבגי לא רוצה אז את לא תהיי שם. הוא הכוכב הראשי ואת קטנה. זה לא נגמר שם. אני אישית מכירה ארבע בנות שאותו דבר קרה להן רק בלי הפיטורים, שלא הלכו להתלונן כי יש להן ילדים והן פוחדות להתלונן. אני מכירה עוד שתיים שזה לא היה רק לשון אלא זה היה דברים יותר גרועים".

על תהליך הגשת התלונה סיפרה: "אני חייבת להגי שהמשטרה הייתה מאוד עדינה איתי, והפרקליטות גרמה לי לגאווה. עכשיו אני יחסית אנונימית אבל מי שמזהה מזהה. זה לא מובן מאליו כי אני לא צריכה להיות בצל אבל לא בא לי להיות באור. הוא צריך לקחת אחריות. אבל אני חייבת להיות חזקה אפילו בשביל השנים האחרות שהתלוננו".

"הבן שלי אמר לי 'אמא את תילחמי ותנצחי'. אני לא מחזיקה מעצמי פחדנית אבל חששתי להתלונן", סיפרה לסיום. "לא בא להיות בפרונט בדבר הזה, בטח שיש לי ילדים שהם כבר מבינים. אם אני, שמחזיקה מעצמי בנאדם יחסית חזק, פחדתי להתלונן אז מה יגידו אחרות?".

איבגי: "מעולם לא פגעתי באישה"

אתמול הגיב איבגי עצמו להאשמות בערוץ 2. "זהו יום מאוד קשה בשבילי, כבר שנה וחצי חיי התהפכו, אני לא עובד, אני לא מתפרנס. בעצם מנותק, מנותק לגמרי". 

"כל חיי כיבדתי כל אדם באשר הוא אדם וכל אישה, יעידו מאות אנשים שעבדתי איתם. אני סומך על מערכת המשפט שתוודא את כל מה שהראיתי לה ושתגיע לאמת. אני מעולם לא פגעתי בשום אישה, מעולם לא עשיתי מעשה כזה ובטח לא היה לי שום כוונה למעשה כזה, אבל אם בכל זאת מישהי נפגעה ממני אני מבקש אלף סליחות, לא אחת. זה מה שיש לי להגיד", הוסיף.

פרקליטו של איבגי, עו"ד ציון אמיר, אמר אתמול בעקבות הודעת הפרקליטות, כי "היה כבר נדמה שזה לא תיק מורכב כמו הצוללות חשבתי שאם חלפה שנה אז יש לזה משמעות". לדבריו, "בהודעה ששלחה הפרקליטות נכתב שיש בכוונתם לשקול כתב אישום בכפוף לשימוע, אז אולי בכל זאת, אחרי שישמעו אותנו, מישהו שם יחשוב שאין היגיון בלתת לאיבגי להתענות במשך תקופה ארוכה בין בתי המשפט".