"העובדה שארי הרו, ראש הסגל לשעבר בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נחשב לאיש המקורב ביותר לראש הממשלה קושרת אותו באופן ברור למרבית העבירות שביצע על  פי החשד נתניהו" אומר היום (שני) גורם המעורה בפרטי החקירה ומוסיף כי "ארו ניהל את מערך המתנות, פעל על פי ההנחיות שקיבל וידע כל פרט בכל שלב בהתנהלות של לשכת ראש הממשלה וסביב ביתו של נתניהו".



לדבריו, "זה היה ברור לחוקרים כשמש והם חיכו לעיתוי הנכון שבו ארו יפנים שהוא בבעיה ויגלה נכונות לשתף פעולה . הרגע הזה הגיע ומכאן הדרך לא ארוכה כל כך אבל גם לא קצרה. יש הרבה דברים לסגור ועוד לבצע מספר פעולות חקירה חלקן בגביית עדויות וחלקן בחקירה באזהרה וזה לא יהיה פשוט".



ארי הרו ונתניהו. צילום: פלאש 90
ארי הרו ונתניהו. צילום: פלאש 90



עתה ברור כי חוקרי היאח"ה בראשותו של תנ"צ כורש בר נור, כבר ביקשו מהיועץ המשפטי (יועמ"ש) אביחי מנדלבליט לחקור פעם נוספת את ראש הממשלה ורעייתו שרה וכן לחקור מספר גורמים פוליטיים שמסרו עדויות בעבר. עם קבלת האישור, ינסו החוקרים לתאם פגישה בביתו של ראש הממשלה ולא מין הנמנע כי היא תתקיים לקראת סוף השבוע או לכל המאוחר בשבוע הבא כל זאת בהתאם לסדר היום של נתניהו ובהתחשב בעובדה שהוא אמור להמשיך ולנהל את ענייני המדינה.

ייתכן עימות בין ארו לחלק מהנחקרים 
ארו עצמו יצא על פי תיאום מראש לחו"ל לענייני עבודה כשהוא התחייב לשוב תוך מספר ימים לארץ ועל פי תיאום ודרישה של החוקרים להגיע אל משרדי היאח"ה כדי להמשיך ולמסור את עדותו המפורטת. לאור העובדה שבכוונת חוקרי היאח"ה לזמן לעדויות ולחקירה גם אנשי עסקים שארו קשר את מעורבותם בפרשת המתנות המכונה פרשה 1000, המשטרה תזמן את הרו, להתייחס לעדותם או לגרסתם כפי שתועלה. לא מין הנמנע כי הרו יצטרך לעבור עימות מול חלק מהנחקרים כחלק מההסכם עליו חתם.
 
אמש פורסם כי למקורביו סיפר הרו, כי בעת ביצוע המטלות כחלק מנאמנותו לראש הממשלה לא ידע כי מדובר בעבירות פליליות. לדבריו בניגוד לדברים שפורסמו הוא לא שולה זקן בסיפור הזה שכן לא יזם פנייה אל החוקרים אלא כשעמדה מולו השאלה לרצות עונש מאסר על דברים שלא ביצע אלא על פי הנחייה אמר את האמת בלי לדעת שמדובר כאמור בעבירה פלילית.
 
עתה מסתבר כי לנוכח החתימה על הסכם עד המדינה תתארך החקירה מספר חודשים נוספים , עובדה שתשאיר בתפקידו את ראש אגף החקירות והמודיעין (אח"מ) ניצב מני יצחקי שכזכור סיכם עם המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך, כי ימשיך בכהונתו עד לסיום החקירה, זאת בתקופה שנראה היה כי מדובר במספר שבועות.ניצב יצחקי, יעמוד בהתחייבותו למפכ"ל ולו רק כדי לא לפגוע בחקירה.