שר האוצר משה כחלון העביר היום (שני) אחר הצהריים מסיבת עיתונאים בעמוד הפייסבוק שלו: "ב-24 השעות האחרונות אנחנו חווים התקפות מכל מיני מקומות, וזה לא חדש. לאורך כל השנתיים יש קבוצות אינטרסים שלא רוצות שנצליח, שנאבקות בנו יום יום, באמצעות התקשורת, באמצעות עיתונאים, באמצעות לוביסטים, באמצעות קבלנים, מאמרים, כל מה שתרצו. להם יש מטרה אחת - שאתם לא תצליחו להגיע לדירה והם יוכלו להמשיך ליהנות מספסרות בקרקע, מריבוי דירות ואתם תישארו בצד".



"אבל אתם יודעים, אנחנו איתכם, אנחנו לא נשברים, להיפך, אנחנו מתחזקים, אנחנו לא נכנעים, אני רוצה לומר לכם, ש-24 השעות האחרונות הבעירו בי בעירה פנימית וכמה מגיע לכם מישהו בממשלה שיעבוד עבורכם, שייאבק עבורכם, וזה מה שאני וחבריי עושים. למעשה, כשהגעתי למשרד האוצר, מצאתי בור בלתי רגיל, של חוסרים בתכנון, של חוסרים בדירות. עבדנו. יצרנו את פרויקט "מחיר למשתכן", כדי להגביל את המחיר. היום כשכל אחד ואחת מכן ניגש למחיר למשתכן, הוא יודע כמה תעלה המדינה. הקבלן גם יודע שדירה מספר 1 ודירה מספר 500 נמכרות באותו מחיר. הוא לא יכול להעלות את המחירים. הפסקנו את הספסרות בקרקע, והפערים האלה, של קרקע שהייתה אמורה לעלות 300 או 400 אלף שקל, ועכשיו עולה 100 אלף ש"ח, ההפרש הזה מגיע אליכם, הזוגות הצעירים", הוסיף.



"עד עכשיו זכו 12 אלף זוגות צעירים בהגרלה לדירה. באוקטובר-נובמבר יקבלו עוד מאות רבות את המפתח. שנתיים וחודשיים אנחנו בתפקיד, ויש כבר מפתחות. אלפים רבים כרגע בשלבי בנייה, היתר נמצאים בהליכי אישור. לוקח זמן וזה קורה. בוא לא נשכח, שגם בשוק הפרטי, זה לוקח שלוש ושלוש וחצי שנים. אצלנו זה 20-25 אחוז פחות מיזם עצמאי", אמר שר האוצר.



"יש לנו תוצאות בשטח, אנחנו רואים שבחצי השנה האחרונה נבלמה העלייה, ובמונחים ריאליים הם אפילו ירדו. עכשיו אנחנו מתעסקים בכם, הזוגות הצעירים, שלא תשלמו מחירים מופקעים, כי אתם יודעים שיש אנשים שעובדים ימים כלילות, אנחנו רואים עלייה ברמת השיווק, בהתחלות בנייה, ובמפתחות. שלא יספרו לכם סיפורים. אל תאמינו לקבוצות האינטרסים", הוסיף.



"עליתי לשידור כדי לבשר למשתתפי המחזור הראשון, שהקדמנו את תוצאות ההגרלה, זה היה אמור להיות בעוד שבוע, הקדמנו את זה למחר. ממחר בבוקר, תיכנסו לאתר ולפייסבוק, ותקבלו SMS עם תוצאות הזכייה. 42 אלף נרשמו, 15 אלף ייזכו כבר מחר. זאת הזדמנות לאחל מזל טוב ל-15 אלף שיצטרפו ל-12 אלף שכבר קיבלו. למעשה מדובר ב-27 אלף בתים, שזה כמו מספר בתי האב בהרצליה. זה מפוזר בכל הארץ. חלקם יהיו גם בסדרה ב', עד ה-15.9. מי שלא יזכה מחר, עוד חודש, אנחנו פותחים הגרלה נוספת, של עוד 15 אלף, ואם תרצו לדעת, ההגרלה הבאה תהיה לא פחות אטרקטיבית מזאת בערים ב"ש, ראשל"צ, מודיעין, נתניה, שוהם, בית דגן, רמת גן, אור יהודה ואשקלון. גם במגזר הערבי נפתח בכפר מנדא, נצרת וסכנין", בישר כחלון.