אסון בדרום: צוות מומחים בראשות אלוף משנה החל הבוקר (שלישי) לפעול לבירור נסיבות תאונת התרסקות המסוק אמש בדרום, בה נהרג רס"ן במיל' דודי זהר, בן ה-43. מהממצאים הראשוניים עולה כי לא נמצא קשר בין התקלה שאירעה במסוק אתמול, לסיבה שבגללה קורקע המערך לפני כחודש וחצי, כך נמסר מדובר צה"ל.



מלבד זהר, נפצע באורח קשה הטייס האחורי, קצין בשירות סדיר שטס עמו, והוא הועבר בהמשך לטיפול בבית החולים סורוקה שבבאר שבע. ההודעה על דבר מותו נמסרה למשפחתו, כך על פי דובר צה"ל, שממנו נמסר כי "צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".



בעקבות האירועים הודיע מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל על ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות האירוע. מלבד זאת, הוחלט להשבית את מערך מסוקי הקרב עד לחקירה סופית של האירוע. הלוויתו של זהר תיערך היום בשעה 18:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה, כך מסר דובר צה"ל.



התאונה אירעה אתמול בשעה 20:59, כאשר מסוק אפאצי' שחזר מגיחת אימון והתרסק בין שני המסלולים בבסיס חיל האוויר רמון. מחיל האוויר נמסר לאחר התקרית כי הנווט הפצוע שייך למשפחה שכולה במעגל שני.



מסוק אפאצ'י. כלי הטיס מסוג זה התרסק לאחר שהצוות דיווח על תקלה. צילום: עופר זידון, פלאש 90
מסוק אפאצ'י. כלי הטיס מסוג זה התרסק לאחר שהצוות דיווח על תקלה. צילום: עופר זידון, פלאש 90



זמן קצר לפני התאונה דיווח הטייס למגדל הפיקוח והבקרה על תקלה טכנית, ודקות אחדות לאחר מכן, בהגיעו לגובה מגדל הפיקוח של הבסיס, התרסק המטוס. מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, הגיע לבור הפיקוד של חיל האוויר והודיע על החלטתו לקרקע את כל מערך מסוקי האפאצ'י, כאמור, עד לבירור נסיבות התאונה, ובמקביל הגיעו לבסיס רמון צוותי תחקור ראשונים. היום תחל ועדת החקירה, בראשות קצין בדרגת אלוף משנה, בעבודתה.



לפני היוודע דבר מותו של זהר, נפוצו שמועות ברשתות החברתיות במהלך הערב, לפיהן במסוק הייתה אישיות בכירה שנהרגה בהתרסקות, כאשר בשלב מסוים אף עלה שמו של הרמטכ"ל, שהיה באותה עת בתרגיל של חטיבת גבעתי, כדמות שנפגעה בהתרסקות. 



מפקד חיל האוויר. החליט לקרקע את מערך המסוקים עד להודעה חדשה. צילום: סיון פרג'
מפקד חיל האוויר. החליט לקרקע את מערך המסוקים עד להודעה חדשה. צילום: סיון פרג'



חיל האוויר הודיע גם על התאונה ליצרן המסוק ולחיל האוויר האמריקאי. יודגש כי לפני כחודשיים קורקע מערך מסוקי האפאצ'י בעקבות תקלה שנתגלתה בלהבי זנב אחורי של אחד המסוקים בצי. בחלוף זמן מה, אך לאחר בדיקה, החלו להשיב בהדרגה את מערך המסוקים לפעילות. דובר צה"ל לא ידע לומר אם התאונה שאירעה הלילה נגרמה מתקלה דומה, וכי סוגיה זאת תיבחן על ידי ועדת הבדיקה.



מבית החולים סורוקה, אליו כאמור פונה הפצוע, נמסר כי "בשעות הערב פונה לחדר הטראומה בסורוקה פצוע מאירוע התרסקות מסוק הקרב. הוא קיבל טיפול ראשוני לייצוב מצבו בחדר הטראומה והועבר בהמשך לחדר ניתוח. מצבו מוגדר קשה".