לפני כמה ימים פנתה אלי אחת מקוראות המדור וביקשה ממני להתייחס כאן גם לצמחונים. אני דווקא מאוד מקפידה מדי שבוע לגוון את המתכונים המובאים ומשתדלת לתת איזון לכל סוגי המאכלים, כדי שכל אחד יוכל למצוא את המתכון שמתאים לו, אבל החלטתי בכל זאת להיענות לבקשתה, במיוחד לאחר שנזכרתי בסלט שעועית אדומה מצוין שאין לי ספק שכמעט כל מי שיטעם אותו, צמחוני או קרניבור, ייהנה ממנו מאוד. זהו סלט עשיר, צבעוני, רענן, מהיר ובעיקר משביע, שאפשר להעשירו בנתחי טונה, חתיכות טופו, גבינת פטה ועוד ירקות, בהתאם לטעמכם.



לטבעונים וצמחונים, שתזונתם מושתת רבות על קטניות, מומלץ להשרות סוגים שונים של קטניות ולשמור אותם במקפיא לכל שימוש. סלט עם קטניות או דגנים משתלב נהדר עם כל תוספת של ירקות ואפילו פירות. אל הקטניות אפשר להוסיף כל חומר גלם חלבוני נוסף, כמו גבינות, דגים, ביצים קשות, פולי סויה ועוד.



סלט שעועית אדומה עם פלפלים וסלרי


החומרים:(6־8 מנות)


1/2 קילו שעועית אדומה, מושרית יום קודם ההכנה ומסוננת



1/4 כוס עלי כוסברה קצוצה



1/2 1 כוסות עלי פטרוזיליה קצוצים דק



4 פלפלים אדומים מנוקים וחתוכים לקוביות קטנות



1 חבילת טופו רגיל או מתובל חתוך לקוביות



4 גבעולי סלרי אמריקאי קצוץ דק



1 סלסילה קטנה של פטריות שמפיניון פרוסות או קצוצות



1 כוס בצל ירוק קצוץ דק



1 פלפל חריף ירוק קצוץ דק



5 שיני שום כתושות



3 כפות שמן זית



5 כפות מיץ לימון



מלח ופלפל לפי הטעם




אופן ההכנה:

1. מניחים את השעועית בסיר, יוצקים מים עד כדי כיסוי ומבשלים על להבה בינונית עד לריכוך. יש להקפיד לא לבשל יתר על המידה. מסננים ומעבירים לקערה.



2. מוסיפים אל גרגירי השעועית, את עלי הכוסברה והפטרוזיליה הקצוצים ומערבבים. מוסיפים בזה אחר זה לפי הסדר במתכון את הגמבה, הטופו, הסלרי, הפטריות, הבצל הירוק, הפלפל החריף והשום הכתוש, ומערבבים היטב.



3. רגע לפני ההגשה מתבלים בשמן זית, מיץ לימון ומלח, מערבבים, טועמים ומתקנים תיבול בהתאם. מגישים קר. מי שאינם טבעונים, יכולים להוסיף שתי ביצי עין מטוגנות.