התרסקות המסוק והקשר הטראגי: אחיו של רס"ן במיל' דודי זהר, שנהרג אמש בהתרסקות המסוק בדרום, דיבר עם עיתונאים הבוקר (שלישי) מחוץ לביתו. "דודי שהלך מאיתנו היה גדול מהחיים, איפה שלא תלכו לא תמצאו אדם טוב ממנו. הטוב שבאדם, עם משפחה נהדרת וארבעה ילדים נפלאים. כל עם ישראל נמצא כרגע מאחורינו, אנחנו מקבלים הרבה תמיכה. זו מכה קשה למדינת ישראל, זו מכה קשה לנו כמשפחה. אנחנו מודים לכולם על התמיכה, על האהבה והחיבוקים", סיפר שאול זהר.



"דודי היה טייס במילואים, זה אומר שהוא לא היה חייב בגילו ללכת כל שבוע. הוא בכל זאת הלך כי הוא אהב את זה, הוא האמין במה שהוא עושה וזה היה לו חשוב. בעבודה, בחינוך הילדים - בכל דבר שעשה הוא נתן את הלב והוא עשה את זה על הצד הטוב ביותר. חבל לי שלא תזכו להכיר אותו, חבל לי שכולם מכירים אותו עכשיו רק אחרי שהוא לא איתנו", הוסיף וחשף את הקשר הטוב ששרר בין אחיו לטייס שהיה עמו ונפצע קשה. 



"הייתה לו היכרות מוקדמת עם מי שהוא טס אתמול. הוא קרא לבן הקטן שלו על שם בן דודו שנהרג לפני כמה שנים. הוא הכיר את המשפחה, הם היו חברים קרובים. הסיפור הוא סיפור נורא" סיפר.




"כל מי שעבד איתו העריץ אותו"




"הוא היה אבא נפלא, אח נפלא, בן נהדר. האדם הנפלא ביותר שיצא לי להכיר. דודי היה האח האמצעי וזה הדבר היחיד שהוא לא הצליח להיות ראשון. הוא היה בתפקיד בכיר באלביט וגם שם עשה את התפקיד בצורה מופלאה. כל מי שעבד איתו העריץ אותו. הוא הצליח לעשות כל מה שעשה בחיוך גדול ובאהבה גדולה עם כל מי שהיה איתו".



מסוק אפאצ'י. כלי הטיס התרסק לאחר שהצוות דיווח על תקלה. צילום: עופר זידון, פלאש 90
מסוק אפאצ'י. כלי הטיס התרסק לאחר שהצוות דיווח על תקלה. צילום: עופר זידון, פלאש 90



"הוא היה מעורב בחיים של כל ילדיו בבית הספר. לא רואים אהבה גדולה כזאת כמו שהייתה לו עם אשתו גלית, רק אתמול ניסינו לתכנן חופשה משותפת.


לכבוד יום הולדת 85 של סבתי, דודי טס מעל אושוויץ ונוצרה תמונה מאוד מרגשת של סבתא שלי מנופפת לו לשלום עם המספר על היד. עכשיו הנפנוף לשלום מקבל קונוטציה אחרת לגמרי. עדיין קשה לנו להאמין וקשה לנו לתפוס", סיפר בצער. הלווייתו של זהר תיערך היום בשעה 18:30 בבית העלמין הצבאי בחיפה.



צוות מומחים בראשות אלוף משנה החל הבוקר לפעול לבירור נסיבות תאונת ההתרסקות ומהממצאים הראשוניים עולה כי לא נמצא קשר בין התקלה שאירעה במסוק אתמול, לסיבה שבגללה קורקע המערך לפני כחודש וחצי, כך נמסר מדובר צה"ל.



בעקבות האירוע הודיע מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל על ועדת חקירה שתבדוק את נסיבות האירוע. מלבד זאת, הוחלט להשבית את מערך מסוקי הקרב עד לחקירה סופית של התאונה.