חוקרי היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ), החוקרים את פרשת הצוללות המוכרת גם כפרשה 3000, המשיכו גם היום (שלישי) בגביית עדות אינטנסיבית מעד המדינה מיקי גנור, נציג התאגיד הגרמני טיסנקרופ ומאז חתימתו על הסכם עד המדינה לא פנו החוקרים אל החשודים האחרים בפרשה.



גורמים המעורים בפרשה מסרו כי במשטרה שוקדים על גביית עדות מסודרת, כשגנור מציג בפני החוקרים אסמכתאות, הקלטות ומסרונים שהועברו בינו לבין חלק מהמעורבים, לכאורה, בפרשת הצוללות ובפרשות אחרות בהן לטענתו התבצעו עבירות שוחד. לא בכדי האריכה בתחילת השבוע המשטרה את תוקפם של התנאים המקבילים אשר הושתו על גנור, לרבות שהייה במעצר בית וכן איסור יצירת קשר עם מי מהמעורבים בפרשה, בין אם החשודים המוכרים לבין עם חשודים חדשים שעתידים להיחקר.



כמו כן ציין המקור כי העובדה שהמשטרה לא הזמינה עדיין את החשודים לחקירה או למסירת עדות לא מצביעה על חוסר פעילות אלא להפך, היא מלמדת על כך שהחומר שמוסר גנור בימים אלו הוא רב ומשמעותי ואף מעבר. "החדות שלו יסודית רציפה ומחזקת את הראיות באופן משמעותי".



כמו כן נמסר כי בסביבתם של החשודים שכבר ביקרו במשרדי להב 433 במשטרה, האווירה היא מעורבת ומשלבת אופטימיות לצד מתח. "גם אם אתה בטוח בחפותך, הידיעה שהמשטרה יושבת לך על הזנב יוצרת חוסר שקט", אומר אחד מהמקורבים. נבהיר כי גם החשודים מבינים שגם בימים אלו המשטרה ממשיכה בפעולות חקירה וללא ספק גם מאזינה לשיחותיהם של החשודים.