פחות מיממה לאחר שקבר את אחיו, דודי זוהר ז"ל, טייס המילואים שנהרג בהתרסקות מסוק האפצ'י של חיל האוויר, סיפר היום (שני) שאול זוהר, על הרגעים הקשים שפוקדים את משפחתו מאז שקיבלו את בשורת האיוב. בשיחה מלאה ברגש וכאב, סיפר שאול ב-103FM על מה שעובר עליו מאז: "עוברות עלינו שעות קשות. אנחנו כואבים, עצובים, דואגים וכועסים. דודי ידע גם כשהוא נכנס למבצע מסוכן או לטיסת אימון כי מדובר באירועים מורכבים. הוא ידע את רמת הסיכון, אימון ולחימה מבחינתו היה אותו דבר. דברים כאלו לא צרכים לקרות אך לצערנו זה קרה".
 
שאול זוהר התייחס לתמונה בה רואים את סבתו של דודי זוהר ז"ל מנופפת לו לשלום כשעל ידה מקועקע המספר שהטביעו הנאצים בעודו עולה למסוק האפצ'י: "התמונה הזו צולמה כשסבתי עוד הייתה בחיים.  התמונה מלווה את המשפחה שלנו כבר כמה שנים. כל אירוע שעובר וכל שנה שעוברת התמונה מקבלת עוד פרשנות והיא הפכה לסמל במיוחד עכשיו. הגורל הפגיש ביניהם בשמיים והפגיש את הסמלים שהם נשאו על כתפיים.
 
על סיבות התאונה ועל כעס המשפחה סיפר שאול: "אנחנו כועסים על עצם העובדה שתאונה כזו מתרחשת. צה"ל יודע לעשות תחקירים וצה"ל יודע לדבר. אילו הייתה התאונה מתקיימת במפעל או ארגון אחר בארץ, התקשורת הייתה יורדת לעומק העניינים ולחקר האמת. ישבו איתנו אך אין כרגע מספיק מידע כדי לדעת מה קרה. יהיה תחקיר ונקבל את התוצאות. יסגרו את הסיפור הזה בחדר קטן ויכניסו אותו למגירה.

"יש בחיל האוויר אנשים מצוינים. הניסיון מראה שהתחקירים משמשים את הצבא להפקת לקחים ולא להסקת מסקנות. הם מיועדים לשינויים קטנים בשטח ולא לדברים גדולים שיכולים למנוע את האסון הבא. זו לא התאונה הראשונה שמתרחשת השנה. אנחנו כרגע נמצאים עם העצב שלנו. אני נאלץ לראות ילדים עומדים מול הסבים והסבתות שלהם בדמעות ואני מתרכז ברגע הזה כרגע".


עוד הוסיף: "דודי היה מעין מייקל ג'ורדן. הוא היה כי טוב במה שהוא עשה וכולם אהבו את מה שהוא עושה ורצו שהוא יצליח. אם היית שופט את הגיל שלו לפי מספר האנשים שהחשיבו אותו כחבר קרוב ולפי הדברים שהוא הספיק לעשות הוא היה בעינייך כבן 120 ולא בן 43. הוא עשה הכל בחן ובאהבה. הוא היה גדול מהחיים ושום סיכון לא עמד בפניו. צר לי על מה שהוא עוד יכל להספיק לעשות בחייו".


עריכת תוכן 103FM: איתמר זיגלמן