שלושה שבועות אחרי הסערה הציבורית שפרצה בעקבות תשובת משרדי הרווחה והמשפטים לעתירה לבג"צ של עמותת "אבות גאים" נגד אפליית זוגות להט"בים בחוק אימוץ ילדים, ממשיך משרד הרווחה בניסיון לתקן את הרושם המר שהותירה עמדת השירות למען הילד לפיה אימוץ במשפחה להט"בית עלול להעמיס מטען של חריגות על הילד.

מאז אמנם ביקש שר הרווחה והעבודה, חיים כץ (הליכוד) למשוך את התשובה והדיון אכן נדחה ויתקיים עד 20.9, אבל התשובה המעודכנת לבג"צ טרם הוגשה. זאת ועוד, שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) מצידה מסרבת מאז להתייחס פומבית לסוגיה וגם בדרגי הפקידות הבכירה בשני המשרדים גובתה תשובת המדינה והוגדרה כהליך מקצועי.

 

בכל זאת ביקש השר חיים כץ לבחון גם את עמדת הציבור כלפי סוגיית אימוץ במשפחות של זוגות מאותו מין בטרם יגבש משרדו את התשובה המעודכנת לעתירה והבוקר (חמישי) מפרסם משרד הרווחה את תוצאות הסקר שערך והן חד משמעיות - הציבור ברובו תומך במאבק לשיויון זכויות באימוץ עבור להט"בים.

מממצאי הסקר עולה ש- 74% מהציבור סבורים כי הקריטריון העיקרי למסירת ילד לאימוץ צריך להיות טובת הילד ולא סוג המשפחה לעומת 22% בלבד הסבורים ההפך. 60% מהנשאלים תומכים בהרחבת חוק האימוץ ומתן האפשרות לזוגות חד מיניים לאמץ בעוד ש-33% מתנגדים לשינוי זה. הסקר בוצע על ידי מכון "מדגם" בקרב 832 אנשים, מכלל המגזרים המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.


עוד עולה מהסקר כי 63% סבורים שאין קשר בין סוג המשפחה לבין היכולת להעניק לילדים חום ואהבה, חינוך טוב בבית, התמודדות עם בעיות בחיים, ביטחון וקבלת הילד. רק 33% השיבו כי משפחות של זוגות גבר ואשה יכולות להעניק יותר לילדים מאשר משפחות חד מיניות. נשים (59%) ליברליות יותר מגברים (41%), ואילו דווקא אנשים מגיל 55 ומעלה, 33%, מגלים עמדות ליברליות יותר מאנשים צעירים בגילאי 25-34 ,21%.
 

רוב המשיבים (49%) חושבים כי לילד הגדל במשפחה חד מינית אין תועלת או נזק מיוחדים בשל כך, 9% אף סבורים כי לילד במשפחה חד מינית יש תועלת גדולה יותר, לעומתם, כשליש ( 31%) חושבים כי עלול להיות נזק  לילד, 11% לא ידעו להשיב.