ערנותם של שני צעירים אזרח וחייל ותגובה מהירה ומקצועית של שוטרי, חוקרי ובלשי תחנת פתח תקווה הובילה אתמול בשעות אחר הצהריים למעצרם של צעיר בן 18 מכפר קאסם וקטין בן 15, תושב הפזורה החשודים בהצתה של שדה קוצים הסמוך למתחם הפאוור סנטר ירקונים בכניסה לפתח תקווה, פחות משעה לאחר שביצעו את המעשה.



שני הקטינים תועדו על חם על ידי תושב פתח תקווה שמבחינתו סבור שמדובר בפיגוע לאומני. אגב, דודתו של הצעיר מכפר קאסם הורשעה בפיגוע דקירה שביצעה בשנה שעברה בפארק סיבל בראש העין הסמוכה. השעה היתה סמוך ל-16.00 אחר הצהריים. תושב פתח תקווה שחזר מלימודים הגיע לאזור מתחם הפאוור סנטר ירקונים מטרים ספורים מכביש 5 בכניסה הצפונית של פתח תקווה. שני צעירים הגיעו למקום חמושים במיכל שבתוכו נוזל דליק ובמצת כשבכוונתם לבצע הצתת שדה קוצים סמוך למתחם הומה אדם ולאולם האירועים גני דל וינו. אזרח תושב פתח תקווה שחלף במקום הספיק לתעד את השניים בשעת מעשה ובתושייה גדולה התקשר למשטרה והעביר לראש המשמרת את התמונות שהנציחו את השניים.



חוקרי משטרת פתח תקווה ובלשי התחנה לא השתהו ותוך כדי טיפול בתלונה, ובזמן שכבאים הצליחו להשתלט על השריפה ולמנוע את התפשטותה, הספיקו החוקרים והבלשים להתחקות אחר עקבותיהם של שני החשודים ולבצע את מעצרם בדרכם לכפר קאסם. מבירור ראשוני עלה כי דודתו של אחד החשודים היא המחבלת בפיגוע הדקירה שאירע לפני כשנה בפארק סיבל בראש העין.



כזכור, בשבת לפני כשבועיים השתוללה שריפת קוצים ענקית מעברו השני של הכביש עד כדי שעלה חשש שהאש תפלוש לעבר תחנת הדלק שבכניסה לכפר הבפטיסטים ותאיים על שלומם של המבקרים בפארק הסמוך ותושבים המתגוררים במקום. כוחות גדולים של כיבוי לרבות ארבעה מטוסי כיבוי של המשטרה וכבאות והצלה פעלו ממושכות לכיבוי השריפה ומנעו פגיעה בנפש. כעת בודקים במשטרה האם לשני החשודים קשר לאותו מעשה.



במשטרה משבחים את יוזמתו של תושב פתח תקווה שסייע רבות לחשיפת החשודים. "ערנותו ותושייתו הובילו לפענוח מהיר אודות לתגובה מהירה של החוקרים. האירוע הזה הסתיים בנזק קל יחסית ועל כך תודתנו לצעיר".



בשיחה עם מעריב אונליין שחזר התושב שצילם את ההצתה: "נסעתי בשעה 16.05 לכיוון פתח תקווה בחזרה מהלימודים, כשבסמוך לתחנת האוטובוס הקרובה למתחם הפאוור סנטר בירקונים הבחנתי בשני צעירים בני מיעוטים. אחד מהם אחז שקית שחורה ביד והשני החזיק במצת. ראיתי אותם מתכופפים לעבר הקוצים הסמוכים לכביש מעבר למעקה הבטיחות בדיוק בזמן שהציתו אש. תוך שניות אחדות פרצה שריפה והצלחתי לצלם אותם על חם. חייל שהיה ליד התחנה התקשר לכיבוי אש ואני התקשרתי מיד למשטרה. ראש המשמרת יצר איתי קשר שלחתי אליו את התמונות ותוך דקות הגיעו לכאן נקודות פחות משעה לאחר מכן עדכנו אותי שביצעו את מעצרם של השניים".



איך הצלחת לצלם אותם על חם?
"אני שירתתי באיו"ש ואני מכיר אירועים כאלה והדבר הראשון שעלה לי בראש שמדובר בפיגוע. ברור שלרדוף אחריהם לא יכולתי לכן הייתי מסופק שהצלחתי לצלם אותם".



אתה מבין שהם מתגוררים מאות מטרים מפתח תקווה ומסתובבים חופשי בעיר. מה אתה חושב על שני הצעירים האלו?
"זו תחושה של בגידה. אנחנו מספקים להם מקומות עבודה והם יורקים לנו בפנים".



אתה יודע שהדודה של אחד הצעירים הורשעה בפיגוע דקירה לפני כשנה בראש העין?


"זה לא מפתיע אותי. כשמסיתים לטרור ולרצח זה מחלחל גם לקטנים זה הכי הגיוני שבעולם".