העיתונאית האיראנית נדה אמין, שנרדפה על ידי משטר האייתוללות בגלל שהשמיעה דעות נגדו, הגיעה היום (חמישי) לישראל, לאחר שלוש שנים בהן שהתה  בטורקיה. בנתב"ג פגשה אמין את העורך הראשי של עיתון  The times of Israel דיוויד הורוביץ, שבו כתבה בשפה הפרסית. מה שהביא בין היתר את הרשויות באיראן וטורקיה לרדוף אותה. 


אמין הודתה להורוביץ שוב ושוב ואמרה: "הצלת אותי". מערכת העיתון התגייסה להציל את אמין שהרשויות בטורקיה איימו לגרשה בחזרה לאיראן, שם היה צפוי לה עונש מוות, זאת על אף שכבר הוכרה על ידי האו"ם כפליטה. הורוביץ אמר: "אני גאה לחיות במדינה שנענתה באופן מיידי לעזרתו של מי שנמצא בסכנה".
בשבועות האחרונים החלה אמין לקבל איומים משירות המודיעין האיראני ואף נחקרה באשמת ריגול לטובת ישראל. נציבות האו"ם לפליטים הכירה בה כפליטה פוליטית בשנת 2015 אך הרשויות בטורקיה קבעו כי תגורש בחזרה לאיראן שם היה צפוי לה עונש מוות בעקבות כתבותיה והאשמות עבור ריגול לישראל. בראיון לעיתון "בילד" הגרמני אמרה: "לא עשיתי דבר רע, האו"ם הכיר בי כפליטה, אבל הרשויות בטורקיה שמו עליי עין. אני לא רוצה לחזור לאיראן. אני רק רוצה ללכת למדינה אחרת בה אהיה בטוחה".

הגעתה של אמין לארץ התאפשרה לאחר ששר הפנים אריה דרעי העביר הנחיה לאשר את כניסתה ללא היסוס על רקע הומניטרי בעקבות פנייה של אגודת העיתונאים לשר דרעי כדי להפעיל לחץ ולאפשר לה להגיע לישראל. "מדובר בעיתונאית שנשקפת סכנה אמיתית לחייה רק בשל כתיבת טורים באתר החדשות הישראלי. בנסיבות הומניטריות מובהקות אלה, אישרתי כניסתה ללא היסוס", אמר דרעי לאחר האישור.