החופש הגדול בשיאו, גם הטמפרטורות, והגיע הזמן לחפש מפלט מהילדים שמחפשים את עצמם ומהחום הבלתי נסבל. צפון הארץ הוא רעיון לא רע, ראש פינה היא קלאסיקה, פסק הזמן האולטימטיבי עבור זוגות שמעוניינים להוריד הילוך. נוף מרגיע, סצינת אומנות, נגיעות של היסטוריה ובעיקר שלווה אינסופית. מדובר גם בתחנה עבור מי שמעוניין לשלב טיול בטבע, לסייר ברמת הגולן או לקפוץ לכנרת.



תחשבו עכשיו שיצאתם את גבולות מדינת ישראל. אתם ניצבים מול בתי האבן המרשימים, צועדים בסמטאות המפותלות על המרצפות החלקלקות, בדרך לצימר הרומנטי שלכם. הכי רחוק מתל אביב. ממש כמו באירופה. 
 
ביתו של פרופ' מר מחוקרי המלריה הגדולים בעולם. צילום: גדי ויטנר-אורסיאנו
ביתו של פרופ' מר מחוקרי המלריה הגדולים בעולם. צילום: גדי ויטנר-אורסיאנו

 
אנחנו הנחנו את הראש באחד הצימרים החדשים במושבה, "גד בראש פינה", השוכן בנחלה א'. את המקום הקימו בני הזוג גדי ודורון ויטנר־אורסיאנו, שמספקים פרט ללינה גם חוויה קולינרית טבעונית.

לבני הזוג יש צימר אחד, שמעוצב בקווים רומנטיים ובסגנון פופ־קיטש. במקום נמצא פטיפון ישן, שבו תוכלו לשמוע תקליטים מתוך האוסף המרשים של דורון. חבילת המזון כאן מפנקת במיוחד: ארוחת בוקר גורמה, טבעונית ומושקעת. ניתן גם להזמין ארוחת ערב, טבעונית כמובן. 
 

המקום מתאים גם למי שמעוניין להתבודד. נוסף לכך, גדי ודורון הם אנשי שיחה מרגשים ותוכלו להעביר את הזמן פה בנעימים. תוכלו למשל לשמוע על אחת היכולות של דורון: תקשור עם ספירות עליונות. מדובר בפסיכותרפיסט המתקשר עם מלאכים במשך 20 שנה. הוא גם מייעץ על פי מעגל הצבעים האינדיאני. נשמע לכם קצת הזוי? מהמפגש הזה תצאו פעורי פה.
 
מחיר ללילה: 700 שקל לזוג באמצע השבוע (כולל ארוחת בוקר); 850 שקל בסוף השבוע. פרטים נוספים בטל: 054-4592961.


דורון וגדי. צילום: גדי ויטנר - אורסיאנו
דורון וגדי. צילום: גדי ויטנר - אורסיאנו



רק שלכם

אחת החנויות המקסימות בעיר העתיקה, במרומי ראש פינה, היא "בדבדים" של מעצבת התיקים והתכשיטים סיגל מרקו. סיגל עוסקת בתפירה ובעיצוב של תיקים אחרי שנות למידה אצל אמה, שהייתה תופרת ומעצבת בגדים בחברת אופנה ישראלית. היא מלקטת לסטודיו שלה בדים נדירים מיבואנים ומרפדים ויוצרת את יצירותיה. כל תיק פה הוא ייחודי, אין שני לו או דומה לו.
 
סיגל תופרת גם צעיפים וסינרים למטבח, לגדולים ולקטנים. היא יוצרת תכשיטים מכפתורים ומחומרי גלם מעניינים כמו אבזמים של רוכסנים. גם כאן, מדובר בפריט אחד בלבד, שיש מאחוריו סיפור. לא יקרה מצב שבו תרכשו במקום תכשיט כלשהו ותראו אישה אחרת שעונדת תכשיט זהה לו.

פתוח כל יום. טל׳ לתיאום ביקור בחנות: -052-3778154.

בדבדים". צילום: מיטל שרעבי"
בדבדים". צילום: מיטל שרעבי"



עושים אהבה

יוצרת נוספת בראש פינה שאסור לפספס היא נועה זגורי, בת 33, ילידת ירושלים. נועה עברה לכאן לפני שלוש וחצי שנים. היא עוסקת ביצירה ומנחה סדנאות של ציור, תנועה ונשימה. את היצירה היא לא משאירה רק בסטודיו: היא ובן זוגה ניבי מתגוררים בבית שהוא גם גלריה וגם חנות, בשם "בית של אהבה". שניהם מציירים מנדלות וציורים אנרגטיים ומייצרים מהם תכשיטים עם ברכה בתוכם. כמו כן, הם אוספים פריטים מקוריים מכל העולם, כמו בדי פשתן ומשי וצעצועים מעבודת יד. 
 
לבית צמודה גינה אורגנית מטופחת, וישנם גם מרחב  לעריכת סדנאות וחדר אירוח באווירה קצת שונה מצימר. בסמוך תמצאו את "גוונדלין", חנות ספרי יד שנייה, שמציעה ספרים נדירים.
 
כתובת: רחוב החלוצים 25. פתוח כל יום בשעות: 10:00 עד 20:00. טל' לתיאום מראש:  6968842־054.



לומדים חקלאות

 
החקלאות בישראל לא במיטבה בשנים האחרונות. באזור יש מי שמנסה למצוא פתרון למצוקה: שילוב הענף בתיירות. כאן החקלאים מסבירים לתיירים על דרך החיים הייחודית שלהם, על הגידולים, וכמובן מגישים טעימות מהתוצרת שלהם. 
 
חוות "ואדי ינשוף" שהקימה טל בן סירה נמצאת בסמוך לראש פינה. מקום מעט מבודד, המוקף צמחים ועצי פרי. טל שותלת עצים וצמחי תבלין אורגניים, מגדלת עזים ותרנגולות, ועושה הכל כדי להפחית את הנזקים שבני האדם גורמים לאדמה ולכדור הארץ. במפגש איתה תוכלו ללמוד על משנתה המרתקת בלי להרגיש שמנסים לכפות אותה על המוח שלכם.
 
ביקור בחווה הוא דרך טובה להבין איך העולם אמור לעבוד ואיך כל דבר שאנו עושים משפיע על אחר. בין היתר אפשר לפגוש במקום את המנבטה שבה מגדלים זנים שונים של זרעים, לטעום מגבינות העזים המופלאות, לשמוע על הכנת ריבות וכמובן לצאת עם שלל הביתה. מלבד סיור על אקולוגיה וקיימות סביבתית, החווה מציעה סדנאות אוכל ממיטב התוצרת המקומית. 
 
בתיאום מראש בטל':  054-3974748.

פירות העונה בחווה. צילום: מיטל שרעבי
פירות העונה בחווה. צילום: מיטל שרעבי



נכנסים למים

אנחנו עולים לרמת הגולן, לעין סלוקיה, אתר המוכר יותר בשם עינות עדן. חלק גדול ממי מעיין סלוקיה נשאב עבור מפעל מי עדן, אבל עדיין נשאר משהו עבור הטבע, מים שזורמים בתוך "מיני פארק" המלא במדשאות ובעצים ומגיעים לשתי בריכות שכשוך מטופחות. 
גובה הבריכות הוא 60 ס"מ - מתאים לילדים ולמבוגרים שמעוניינים לצנן מעט את הרגליים. וכמובן, זהו אתר נפלא לפיקניק.

מגיעים למקום מכביש 87: עוברים את הפנייה לקצרין וממשיכים עד השילוט המפנה ימינה אל חניון סלוקיה.