מועצת העיר שארלוטסוויל אישרה הלילה (ראשון) למשטרת וירג'יניה להטיל עוצר על העיר, בעקבות העימותים בין פעילי ימין קיצוני ותנועת ה-K.K.K. לבין מתנגדים. כזכור, מוקדם יותר שלושה כלי רכב דהרו לעבר מפגיני השמאל וגרמו למותם של שלושה ולפציעתם של 19 מפגינים. בנוסף, במהומות נפצעו 15 מוחים. בתוך כך, נפתחה חקירה פדרלית של התאונה. כמו כן, מושל וירג'יניה אמר לאחר האירועים: "לבי נשבר מהמראות".



השר לביטחון פנים של וירג'יניה אמר בראיונות לתקשורת כי הנהג הדורס נעצר.ברשת CNN פורסם כי החשוד שנעצר הוא ג'יימס פידלס בן ה-20. העימותים פרצו בעקבות הפגנת ימין שמחתה על הכוונה להסיר את פסלו של הגנרל הדרומי רוברט אי לי מימי מלחמת האזרחים. 


"וירג'ניה לאוהבים, לא לגזענים". צילום: רויטרס
"וירג'ניה לאוהבים, לא לגזענים". צילום: רויטרס


בתוך כך, באירוע אחר, נהרגו שני בני אדם נהרגו בהתרסקות מסוק באזור מיוער כ-15 קילומטרים מהעיר שארלוטסוויל. הרשויות בארצות הברית הודיעו כי לא היו נפגעים נוספים באירוע, מלבד נוסעי המסוק. נבדק קשר בין שני האירועים.
 
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ צייץ הלילה כי אחד מההרוגים באירוע הדריסה הוא שוטר ואחת נוספת היא אישה. "תנחומים למשפחות השוטר ולמשפחות האזרחים שנהרגו ונפצעו באירועים", כתב הנשיא. 

מוקדם יותר היום הוא גינה את האלימות וקרא לרגיעה ולאחדות לאומית. "אנו מגנים את מעשי השנאה משני הצדדים" אמר טראמפ במסיבת עיתונאים שערך במועדון הגולף בניו ג'רזי, בו הוא שוהה בשל שיפוצים בבית הלבן, והוסיף: "זה קורה במדינה שלנו מזה זמן רב, לפני תקופתי ולפני תקופת אובמה. אף אזרח לא צריך להרגיש מאוים ואף ילד לא צריך לפחד. אנו צריכים להיות מאוחדים כאמריקאים. אני רוצה להצדיע לכוחות המשטרה ולמשמר הלאומי שעושים עבודה נהדרת. אנחנו קודם כל אמריקאים. אנחנו אוהבים את ארצנו ודגלנו, אנחנו גאים במי שאנחנו", לאחר מכן הבטיח טראמפ ללמוד את האירוע הקשה.