ועדת החינוך, התרבות והספורט של הכנסת אישרה היום (שני) את תשלומי ההורים לשנה"ל תשע"ח. התשלום מיועד בין היתר לסל תרבות, מסיבות סיום, מסיבות כיתתיות, השאלת ספרים, טיולים ועוד. ח"כ יעקב מרגי (ש"ס), יו"ר הוועדה, אמר בפתח הדיון כי "עברה עוד שנה ואנו נדרשים לאשר שוב את תשלומי ההורים. למרות שקיים חוק חינוך חינם חובה, תשלומים שונים ומשוכללים השתלטו על מערכת החינוך. תשלומי החובה והרשות אותם אישרה הוועדה מוערכים בכמיליארד שקלים והתל"ן (תוכנית לימודים נוספת) בכשלושה מיליארד שקלים. בתל"ן יש הפקרות מוחלטת שהמשרד לא מסוגל או לא רוצה או מעלים עין מהשוד הזה לאור היום בחסות המדינה".



מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבוהב, אמר במהלך הדיון כי מרבית תשלומי ההורים יישארו כפי שהיו. בטבלה שהציג הראה כי בכיתות א'-ב' ההורים ישלמו 556 שקלים, בכיתות ג'-ד' ישלמו 581 שקלים והתשלום יעלה בכל שנה, כאשר עבור תלמיד בכיתה י"ב, ההורים ישלמו 1388 שקלים. בתגובה לדברי ח"כ מרגי על התל"ן, אמר אבוהב כי "לקחנו לתשומת לבנו שיש טרמפיסטים שתופסים טרמפ על עניין התל"ן ומרחיבים את זה מעבר למה שהמחוקק קבע, יכול להיות שאנחנו צריכים להיאבק כאן יותר. האכיפה עדיין איננה מספקת".



"אל תהיו חותמת הגומי של הממשלה"


פז כהן, יו"ר פורום ועדי ההורים הישוביים, הדגיש כי "לא באנו לעשות הצגה אלא לבקש מחברי הכנסת לעמוד בהבטחה שלהם. התגברנו על הרבה מחלוקות והגענו להרבה הישגים אין ספק. לפני שנה היה דיון סוער וכולם החליטו פה אחד שצריך לעשות שינוי. כולם אמרו שיפעלו ושלא יקרה אותו הדבר. הבטחתם לנו שתעשו שינוי, אל תהיו חותמת גומי של הממשלה. האצבע שלכם תכריע היום אם יהיה שינוי קטנטן או שנחזור לאותה התמונה".



לאחר שהדיון התקיים במשך כשעתיים וחצי, יו"ר הוועדה ח"כ מרגי הכריז על הפסקה בת שעה לצורך התייעצויות לפני ההצבעה וחברי הוועדה חזרו לדיון בשעה 13:30. נציגי ההורים אמרו בתגובה כי "אנחנו שמחים שוועדת החינוך לקחה לעצמה זמן למחשבה ולא אישרה באופן אוטומטי את חוזר התשלומים. אנחנו מקווים שההיוועצות של הוועדה תוביל לשינוי ולו רק ראשוני, שיהווה פריצת דרך שתוכיח את הרצינות של הועדה גם בנושא זה".