פרסום ראשון: מפלגת 'הליכוד' הפסיקה היום (שני) את תהליך ההתפקדות למפלגה, זאת בעקבות החשש שאלפי חברים המשתייכים ל'ליכודניקים החדשים' ינסו כביכול להשתלט על המפלגה. גורם בליכוד אמר ל'מעריב': "יש לנו אינדיקציות לשימוש לא ראוי באתר ההתפקדות של הליכוד ולכן הוחלט לעצור באופן זמני את ההתפקדות באינטרנט. ההתפקדות למפלגה באמצעות טפסים נמשכת כסדרה ללא כל הפרעה".




כך נראה אתר ההתפקדות לליכוד בשעה זו. צילום מסך
כך נראה אתר ההתפקדות לליכוד בשעה זו. צילום מסך



ביום שישי פורסם לראשונה ב"מעריב" כי בכוונת המפלגה לפעול נגד התנועה, שפקדה כ-12 אלף מתפקדים, בטענה כי הם יוצאים נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בימים האחרונים הוקם מטה פעילים בליכוד האוסף חומר על ה'ליכודניקים החדשים'. גם היועמע"ש של הליכוד פתח בבדיקת הנושא. כפי שפורסם, פעילי ליכוד רבים טוענים כי מדובר בניסיון השתלטות מבפנים על המפלגה, כפי שניסה בעבר לעשות משה פייגלין מהצד השני של המפה הפוליטית.



מדובר בקבוצה המבקשת לשנות את הליכוד מבפנים, להשפיע על הרכב הרשימה לכנסת ולשוב אל ימי המפלגה הליברלית, הדוגלת בשוויון ובדמוקרטיה. 'הליכודניקים החדשים', הפועלים להחלפת נתניהו, החרימו את אירוע התמיכה בראש הממשלה בשבוע שעבר.



ח"כ נאוה בוקר אמרה אתמול: "הליכודניקים החדשים הם מזימה זדונית של השמאל. הם רוצים להשפיע מבפנים ולהפיל את שלטון הימין. הם לא מתכוונים להצביע למפלגה. אלו אנשי מרצ ואנשי מפלגת העבודה. צריך לסלק אותם מהליכוד".



"איך אמר גנדי? קודם הם מתעלמים ממך, אז הם צוחקים עליך, אחר כך נלחמים בך ולבסוף אתה מנצח", אומר ליאור מאירי, מראשי קבוצת "הליכודניקים החדשים". "אנחנו פעילים כבר שש שנים, ובהתחלה באמת התעלמו מאיתנו. אחר כך צחקו עלינו ואמרו שאנחנו נאיביים ולא מבינים שבדרך כזו או אחרת יחסמו אותנו. עכשיו נלחמים בנו, אבל אנחנו מאמינים בדמוקרטיה ובמפלגה ונעשה כל דבר דמוקרטי כדי לשנות את המדינה".



מ'הליכודניקים החדשים נמסר: "לא הפיכה ולא גיס חמישי. באנו להחזיר את ערכי הליכוד למקום הראוי להם. חברת מופת, טוהר המידות, מלחמה בשחיתות, שלטון החוק - אלה הערכים שצריכים להנחות את תנועת הליכוד. אלה העקרונות שהבילו אותו מאז ימיו הגדולים. עצירת ההתפקדות הינה מעשה לא ראוי ואנו קוראים לליכוד לשוב ולאפשר לציבור להצטרף בהמוניו. אנחנו נמשיך לפקוד את כל מי שמאמין בהבטחת עליונות החוק, זכויות האדם והאזרח, חופש המצפון, חרות הפרט ושוויון זכויות - בפקסים, בדואר, ידנית - אנחנו הליכוד ואנחנו נבטיח את העתיד הגדול שעוד צפוי לתנועה הזו".