אחד הסמלים הגדולים ביותר של הממלכה הבריטית, הוא ללא ספק פעמון "הביג בן" האייקוני, שנמצא בלונדון. מגדל השעון יושתק השבוע למשך ארבע שנים, בשל עבודות שימור קריטיות וחשובות שצריכות להתקיים במגדל. הפעמון המפורסם, שנמצא בבית הפרלמנט הבריטי, בקצה הצפוני של ארמון ווסטמינסטר בלונדון, מהווה את אחת האטרקציות המפורסמות ביותר בעיר, וצלצל כל שעה עגולה כבר מעל 157 שנים. את צלצולו האחרון, ישמיע בצהרי יום שני ה-21 באוגוסט, עד לשנת 2021. שווי השיפוצים צפוי להגיע  ל-29 מיליון פאונד (כ-42 מיליון דולר).



"השתקת הביג בן מהווה ציון דרך בפרויקט שימור זה. תכנית עבודה חיונית זו תשמר את השעון לטווח הארוך, כמו גם יגנו על משכנו", אמר בהצהרה רשמית סטיב ג'אגס, שומר השעון. "הביג בן" הוא הכינוי שניתן לפעמון בתוך מגדל אליזבת (על שם המלכה האליזבת השנייה), ולא למבנה כולו, כפי שנהוג לחשוב. המגדל נבנה במאה ה-19, במקום מגדל השעון הקודם שנהרס במהלך שריפה, והוא מתנשא לגובה של 96 מטרים. 



הפעם האחרונה שהושתק השעון היה ב-2007 במסגרת עבודות תחזוקה, וכן בין 1983-1985: "המגדל אינו בלתי יציב", הוסיף ג'אגס, "אבל אם לא נעשה משהו עכשיו, זה רק יילך ויחמיר. אנחנו צריכים לעשות את העבודות האלו במהירות כדי לשמר אותו למען הדורות הבאים שיוכלו ליהנות ממנו". הפעמון, ששוקל לא פחות מ-13.5 טונות, ימשיך לפעול במסגרת אירועים לאומיים חשובים. המטרה בהשתקתו היא הגנה על העובדים בזמן השיפוץ.



באשר לשעה, אנשי לונדון לא יצטרכו לדאוג, בפאה אחת של המגדל יישאר כל הזמן שעון שיורה על השעה ללא קול, באמצעות מנוע חשמלי, עד שהמנגנון המקורי הוויקטוריאני של השעון יוחזר. שאר הפעמונים, המצלצלים אחת ל-15 דקות, יושתקו אף הם במהלך העבודות.