מפקד חדש לחיל האוויר: האלוף עמיקם נורקין קיבל הערב (שני) את הפיקוד על חיל האוויר והחליף בטקס חגיגי את אלוף אמיר אשל. נורקין הוא המפקד ה-18 של החיל. בטקס בבסיס החיל בתל נוף אמר: "המזרח התיכון משתנה לנגד עינינו. התמורות הגלובליות במאזני הכוחות, השתנותו של שדה הקרב, כל אלה ממשיכים להרחיב את אחריותו ומוטת משימותיו של חיל האוויר, שנדרש להטמעת היכולות הנקלטות ויידרש להמשיך ולפתח מענה לאתגרי העתיד. החיל יקלוט טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת. חיל האוויר של השנים הקרובות ימשיך ויהדק את קשריו עם חילות האוויר הקרובים והרחוקים, ויחזק את מעמדה של ישראל באזור ובעולם".



בטקס השתתפו גם הרמטכ"ל רב אלוף גדי איזנקוט וגם מפקד חיל האוויר האמריקני, גנרל דייויד גולדפיין. המפקד היוצא אמיר אשל כיהן בתפקיד 63 חודשים - יותר מכל מפקד אחר של חיל האוויר מאז מלחמת יום הכיפורים ב-1973. בתקופת אשל שפורש לאחר ארבעים שנים בצבא אירעו שתי מלחמות ברצועת עזה ומאות פעולות, רובן חשאיות ,במה שצה"ל מגדיר מערכה בין מערכות (מב"ם) ובכלל זה הכנות לתקיפה באיראן ועשרות תקיפות בסוריה.




"נבחרת חלומות אנושית יוצאת דופן"




האלוף אשל אמר בטקס כי יכולתו של החיל "נבחנה בהתקפה ובהגנה בשנים האחרונות באלפי מבצעים בחמש זירות, בטווחים קרובים ואלפי ק"מ מהבית. איומים סוכלו, הושמדו רקטות וכלי טיס יורטו והופלו במזרח התיכון והרחק מעבר לגבולותיו. חיל האוויר מקנה לצה"ל עוצמה חסרת תקדים. אויבינו אינם מדמיינים את איכותה והיקפה. במידה שנאלץ להילחם, הם יופתעו קשות. יש לנו נבחרת חלומות אנושית יוצאת דופן". הרמטכ"ל הזהיר כי "מפת האומים מתרחבת בקצב מהיר".



אלוף נורקין, בן 51, נולד וגדל במושב בית שערים ואת מרבית שירותו הצבאי עשה בחיל האוויר. בתפקידו האחרון שימש כראש אגף התכנון במטה הכללי.