מנכ"ל בנק מזרחי טפחות אלדד פרשר שיגר אתמול למנהלי הבנק ולעובדיו שאינם שובתים מכתב יוצא דופן. מדובר בכ־1,800 עובדים ומנהלים מתוך 4,500 עובדים. המכתב שוגר לאחר שפרשר קיבל בתחילת השבוע אור ירוק מהדירקטוריון להמשיך במהלכיו לתקופה מוגבלת, מתוך תקווה לשבור את השביתה, הנכנסת ליומה ה־11.



פרשר כתב: "אני רואה איך אתם מגייסים את כל הכוחות ותעצומות הנפש ומתמודדים בצורה מיטבית עם המחסור בכוח האדם, עם העומסים והתורים הארוכים ועם הלחצים מבית ומבחוץ".לדבריו, "הודות לכם ולקבוצה איכותית וערכית של עובדים, שהחליטו באומץ ללכת נגד הזרם, אנו מצליחים, לא בלי כשלים ובעיות, לעמוד במחויבות העליונה כלפי לקוחותינו ולהגן על הבנק המפואר שבנינו".



"לא ניתן לוועד להרוס מפעל חיים". צילום: פלאש 90
"לא ניתן לוועד להרוס מפעל חיים". צילום: פלאש 90



למנהלים הוא כתב: "המנהיגות בימים לא פשוטים אלה מעוררת כבוד וראויה הערכה. אני יודע שאתם עושים מאמצים עילאיים בכל יום מחדש כדי למזער נזקים לבנק וללקוחות". מנכ"ל הבנק הוסיף כי הוא מקווה "שכבר בקרוב התבונה תגבר, אבל ייתכן שנדרש למתוח את כושר העמידה לפרק זמן נוסף".



בתוך כך, דובר הבנק בני שוקרון שיגר בידיעת המנכ"ל מכתב חריף בהרבה נגד הוועד הנבחר: "1,800 עובדים ומנהלים החליטו בצעד אמיץ שטובת הבנק מעל הכל, ומתעלמים מהלחצים וההשמצות ולא ייתנו לאף אחד, כולל הוועד המשמיץ את הבנק, להרוס את מפעל החיים". מנגד, הוועד, בראשות היו"ר דני דהן, מארגן ביום ראשון בשבוע הבא הפגנת מחאה ענקית, בהשתתפות חברי כנסת ופוליטיקאים. הוועד הודיע כי ימשיך בשביתה עד להודעה חדשה.