בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, התייחס היום (רביעי) לסוגייה שמסעירה את ארה"ב בשבוע האחרון, מאז הפיגוע בווירג'יניה בו נדרסה למוות מפגינת שמאל אמריקאית לאחר שרכב נהוג בידי פעיל ניאו נאצי דהר לתוך הפגנה. כזכור, בנוסף אליה נפגעו 19 נוספים. נתניהו הבן כתב בחשבון הפייסבוק שלו, בו הוא מכונה יאיר הון: "כדי לשים דברים בפרופורציות. אני יהודי, אני ישראלי, והניאו נאצים החלאות בווירג'יניה שונאים אותי ואת מדינתי. אבל הם שייכים לעבר".



"עם זאת, האנטיפה (תנועת שמאל בארה"ב) וה-BLM  (תנועת זכויות אדם אפרו אמריקאית) ששונאים את מדינתי (ואת אמריקה גם לפי תפיסתי) מתחזקים יותר ויותר והופכים לסופר דומיננטים באוניברסיטאות בארה"ב ובחיים הציבוריים שלה". 



 


דבריו של נתניהו הבן לא עברו בלי תגובה. חבר הכנסת מיקי רוזנטל צייץ "נתניהו יוגנד", שמשמעותו המילולית היא אמנם "הילד של נתניהו", אבל מדובר בהתייחסות ישירה של חבר הכנסת מהחנה הציוני ל"היטלר יוגנד" - תנועת הנוער הנאצית בשנות ה-30 וה-40. לאחר מכן צייץ רוזנטל פעם נוספת והסביר כי "לצערי הרב הבן ממשיך לזרוע שנאה כמו אביו". לאחר ביקורת שספג לגבי ההשוואה, הבהיר: "חלילה, לא התכוונתי ואפילו לא ברמז. דבריו של יאיר מקוממים וייתכן שהתחכמות לא הצליחה".

בסופו של דבר קיבל רוזנטל את הביקורת ומחק את הציוץ הבעייתיף "חשבתי על זה שוב. אני מקבל את הביקורת באהבה, מתנצל ומוחק את הציוץ. סליחה מכל מי שנפגע".

הציוצים של מיקי רוזנטל. צילום מסך: טוויטר
הציוצים של מיקי רוזנטל. צילום מסך: טוויטר


אביו של יאיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם אתמול בחשבון הטוויטר שלו הודעה בה כתב כי הוא "זועם מגילויים של אנטישמיות, ניאו-נאציזם וגזענות. כל אחד צריך להתנגד לשנאה הזו".
 
התגובה של נתניהו, בדומה לזו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, באה לאחר שנמתחה ביקורת על כך שהתעכב בגינוי האירועים, שהתרחשו בסוף השבוע האחרון. נתניהו נמצא כעת בחופשה קצרה מתפקידו. בחודשים האחרונים נרשמה לפי דוחות שונים עלייה במקרי האנטישמיות בארצות הברית, שרבים מקשרים להתחזקות הימין הקיצוני במדינה עם עלייתו של דונלד טראמפ. נתניהו ספג ביקורת על כך שנמנע פעמים רבות מלגנות את האירועים ולייחס להם חשיבות בהצהרותיו. 
 
"וירג'ניה לאוהבים, לא לגזענים". צילום: רויטרס
"וירג'ניה לאוהבים, לא לגזענים". צילום: רויטרס

 
גם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, התייחס היום לגילויי השנאה והאנטישמיות בארה"ב בימים האחרונים ואמר: "אין שני צדדים. כשניאו נאצים צועדים בשרלוטסוויל עם ססמאות אנטישמיות נגד יהודים ובעד גזענות לבנה, הגינוי הוא חד משמעי. הם אלה שמייצגים את הרוע והשנאה. כל מי שמאמין ברוח האנושית צריך להתייצב מולם ללא מורא" .