השאלה שמעסיקה הורים רבים בתקופה זו היא האם שנת הלימודים הקרובה תפתח כסדרה או ששוב היא תלווה בשביתות. כשבועיים נשארו עד לאחד בספטמבר וכרגע עוד אין תשובה ברורה לכך, משום שבארגון המורים העל-יסודיים מאיימים שבשל בעיות במשא ומתן מול נציגי משרדי האוצר והחינוך, הם לא יפתחו את השנה.



בארגון טוענים כי שכר המורים הוותיקים אומנם גבוה מעט מהשכר הממוצע של המורים הוותיקים באיחוד האירופי ודומה לשכר הממוצע של המורים הוותיקים במדינות ה-OECD, אך שכר המורים החדשים הוא מהנמוכים מבין מדינות ה-OECD. רן ארז, יו"ר ארגון המורים, התייחס היום (רביעי) למשא ומתן ואמר כי הארגון דורש ממשרד האוצר תוספת לשכר המורים הצעירים בפרט ולכלל המורים. "אם המשא ומתן לא יתקדם, ניאלץ להכריז על סכסוך עבודה. המטרה שלנו היא לפתור בעיות, אבל אם נראה שממשיכים לזלזל בנו, ניאלץ להכריז על סכסוך עבודה ולהפעיל אותו באמצעות עיצומים ושביתות".



בנוסף, ארז שלח מכתב השבוע לשר החינוך נפתלי בנט, בו התייחס לבעיות בשכר עובדי ההוראה החוזרות על עצמן מידי שנה וביקש ממנו לוודא שהן לא יחזרו כדי להימנע ממראות השנה הקודמת, בה המורים יצאו להפגין על כך. "על מנת שלא להעביר את המורים בדרך הייסורים שעברו בשנה הקודמת", כתב ארז, "אני מתריע על כך מראש ומבקש שיושקעו מירב המאמצים ומלוא ותשומת הלב בפתרון הבעיות באופן מידי, מבלי לחכות לרגע האחרון".



כזכור, לא רק בארגון המורים מאיימים שישביתו את הלימודים, אלא גם המאבטחים במוסדות החינוך, מאיימים כי במידה ולא יסדירו את שכרם ואת התנאים שלהם, הם לא יתייצבו לעבודה באחד בספטמבר. אלכס טנצר, יו"ר המטה למען עובדי קבלן, אמר כי "בכל מקצוע שאתה עובד במדינה, המעסיק משלם עליך הכל, אבל כשאתה עובד קבלן מסתכלים עליך כעל שקוף".