פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל הדסה, רמז אתמול בשיחה עם "מעריב־השבוע" כי הוא צופה התפטרויות נוספות מצד צוות האחיות במחלקה ההמטו־אונקולוגית בהדסה עין כרם. זאת בעקבות פרסום שלפיו שתי אחיות נוספות מהמחלקה הגישו השבוע מכתבי התפטרות. בכך עלה ל־17 מספר אנשי הסגל שעזבו את המחלקה עד כה.



"צוות האחיות נמצא בשלבים שונים של התפטרות", סיפר רוטשטיין. "אנחנו יודעים את זה ומטפלים בזה. זאת לא הפתעה בשבילנו, כי אנשי הצוות נשארו בקשר עם הרופאים. הם פונים למשפחות, מדברים על לבן לעזוב את המחלקה. רק השבוע הם המליצו לילד עם גידול לעבור לשערי צדק".



פרופ' רוטשטיין תקף את אנשי הצוות ואמר כי הם מהווים "גיס חמישי בתוך המחלקה. מי שרוצה להישאר במשימה האמיתית של טיפול בילדים, מוזמן להישאר, תוך שיתוף פעולה מלא שאנחנו דורשים עם הרופאים המתגברים ויתר הצוות. החלק שלא מוכן לשנות ממנהגיו הקודמים - אני מאמין שהם יעזבו. אנחנו מגייסים במקביל אחיות, הן מתוך בית החולים והן מבחוץ. אני מקווה שבתוך זמן נבנה שלד חדש של אחיות, שיבואו לעבודה מתוך תחושת שליחות אמיתית לטפל בילדים".




הפגנת אחיות בבית החולים, ארכיון. צילום: מרק ישראל סלם
הפגנת אחיות בבית החולים, ארכיון. צילום: מרק ישראל סלם




"פיזרו האשמות חסרות בסיס"



רוטשטיין מוסיף ומאשים את צוות האחיות בהכשלה מכוונת של הרופאים החדשים והמתגברים במחלקה ההמטו־אונקולוגית. "כשהמחלקה נעזבה על ידי הרופאים כולם ביוני האחרון ונדרשנו להביא רופאים חדשים, לא  פתרנו בזה את הבעיה, כי חלק ניכר מהאחיות שהיו שותפות לתהליך, לדאבוננו לא  הסכימו ולא השכילו לעבוד במשותף עם הרופאים החדשים והמתגברים. הרי כל הפוטש הזה במחלקה ההמטו־אונקולוגית נבע מתכנון מוקדם, שרופאים ואחיות לקחו בו חלק בצורה מאוד מסודרת. הם הכשילו את הרופאים במתן העבודה ופיזרו האשמות חסרות כל בסיס, העבירו ביקורת לא נכונה על הרופאים והאשימו אותם בכך שהם לא יודעים רפואה".



בתגובה רשמית שהוציא אתמול המרכז הרפואי הדסה לעזיבה, נמסר: "כזכור התארגנות 'הצוות של מיקי' לעזוב את הדסה לטובת מחלקה חדשה בשערי צדק ב־4.6.17, כללה גם חלק ניכר מאחיות המחלקה. אנו נמצאים כבר שלושה חודשים לאחר נטישת רופאי המחלקה, שפועלת עם מנהל חדש, רופאים חדשים ורופאים מתגברים.



"רופאי המחלקה והרופאים המתגברים התקבלו על ידי חלק מהצוות הסיעודי בצורה מאוד לא קולגיאלית, ולא זכו לשיתוף הפעולה המינימלי שלו הם זקוקים. כל זה לווה בביקורת משוללת כל יסוד ומתוקשרת של הצוות, על היותם של הרופאים לא מקצוענים ולא מבינים, עושים טעויות ומסכנים את הילדים".



עוד נמסר כי למרות הכנסת יועץ ארגוני למחלקה וליווי הצוות הסיעודי על ידי סגל סיעודי בכיר, בניסיון אמיתי ליצור מודל של שיתוף פעולה, חלק מהצוות הסיעודי בחר להצטרף לרופאים ולעזוב את בית החולים. "הנהלת הדסה מודה לצוות האחיות העומד לעזוב על שירותן בהדסה ועל הטיפול המסור בילדים וערוכה לאפשר קליטת צוות אחיות חדש, תהליכי הכשרה מואצים לאחיות המחליפות ותגבור אחיות הדסה שהסכימו להתגייס לטובת הילדים החולים".