חבר הכנסת יהודה גליק מהליכוד הגיע הבוקר (רביעי) לאזור הר הבית עם הח"כית שולי מועלם-רפאלי במטרה לעלות לאתר הקדוש, זאת למרות האיסור על נבחרי ציבור לעשות זאת. במהלך ביקורו בהר הוא עקץ את ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע החקירות המתנהלות נגדו, כשאמר כי "אם הייתה לו סמכות לומר למשטרה מה לעשות הוא היה מבקש ממנה לסגור חקירות משטרתיות".



"אין לרה"מ סמכות להורות למשטרה למנוע מחברי כנסת שיש להם חסינות כניסה להר הבית", הצהיר הח"כ שעומד בראש המאבק בנושא, והוסיף: "אם הייתה כזו הוא היה מבקש מהמשטרה לסגור כמה חקירות משטרתיות". לדבריו, "מדובר בהוראה לא חוקית. הוא התחייב שנעלה עד סוף יולי, וכעת כבר סוף אוגוסט".



הח"כים בעיר העתיקה. צילום: מרק ישראל סלם
הח"כים בעיר העתיקה. צילום: מרק ישראל סלם



כזכור, גליק שם את נושא הר הבית במרכז פעילותו הציבורית, כאשר במסגרת זו אף עתר בחודש מרץ לבג"ץ נגד איסור עליית ח"כים למתחם, זאת בעקבות הנחיית נתניהו. 



בעתירה המדוברת ביקש אז גליק מבג"ץ להוציא צווים על תנאי, צווים מוחלטים וצו ביניים שיאפשרו את חידוש הביקורים בהר הבית באופן מיידי. בעתירה הוזכר כי בחודש אוקטובר 2015 פרסם ראש הממשלה הנחייה למשטרה שלא לאפשר עליית שרים וח"כים להר הבית עד הודעה חדשה, מתוך כוונה לצנן את האווירה סביב הר הבית.