חברי הכנסת יוכלו לשוב ולבקר בהר הבית ביום שלישי הקרוב למשך יום אחד, כך הוחלט היום (רביעי) בישיבה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם בכירי המשטרה. מדובר בפיילוט שאמור היה להתקיים לפני כחודש אך בוטל בגלל הפיגוע בהר הבית והאירועים בעקבותיו. בישיבה הוחלט כי אם הביקורים יעברו בשקט ולא יגרמו להפרות סדר בהר הבית או במזרח ירושלים, הפיילוט יימשך מספר ימים נוספים.. ההחלטה התקבלה בתיאום עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שלחץ לממשו. 



המשטרה המליצה לאשר עלייה של חברי כנסת להר הבית ביום שלישי הקרוב וזאת בכפוף להגבלות. ההמלצה האמורה, שהתקבלה  על ידי מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, לאחר שערך בחינת מצב התקבלה בתיאום עם מערך המודיעין במחוז והיא הועברה לאישור מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשייך וכן לאישורו של השר לביטחון פנים גלעד ארדן.
ביטול האישור לח"כים שביקשו לעלות להר הבית מקורו במצב הביטחוני ובפיגוע הרצחני שאירע במקום. כזכור בעבר עקב רצף הפיגועים שהתרחשו בהר הבית ונוכח התסיסה שגאתה באותה תקופה החליט מפקד מפקד מחוז ירושלים דאז ניצב צי'קו אדרי למנוע עלייה של ח"כים להר הבית. רק לאחר שהרוחות נרגעו ניתן האישור בכפוף למגבלות ובהן עלייה ללא מאבטחים. 


היום ניסו לעלות חברי הכנסת יהודה גליק וח"כ שולי מועלם רפאלי להר הבית דרך שער המוגרבים אך המשטרה סירבה לאפשר זאת. חבר הכנסת גליק מחה על הסירוב, באומרו כי "שוחחתי עם היועץ המשפטי לממשלה, והוא אמר לי שעלייה להר היא לא בניגוד לחוק".



"באנו לבוא ולבקר במקום בו הקדוש ברוך משרה את שכינתו", הסביר חבר הכנסת. אתמול אמר: "הגיע הזמן לשים סוף למצב האבסורדי שבו כל אזרח ותייר יכול לעלות להר הבית ורק חברי כנסת לא - עבורי ביקור בהר בית אינו רק זכות בסיסית ומצווה אלא מהווה מקור של חמצן ואנרגיה שלהם אני זקוק על מנת להמשיך בחיי האישיים והציבוריים".



עימותים בהר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
עימותים בהר הבית. צילום: הדס פרוש, פלאש 90




גליק הגיב להחלטה של נתניהו ואמר: "ראש הממשלה צריך להודיע לבגץ ה-15.9 למה הוא לא מאפשר לחכים לעלות להר הבית. הוא עושה את הניסיון כדי לבוא לבג"ץ בידיים נקיות להגיד 'ניסיתי וזה לא צלח'. מדובר בהחלטה שאני מתקשה למצוא מאחוריה הגיון או שיקול דעת, אלא אם כן המגמה היא לייצר עילות להמשיך ולאסור על חברי כנסת לעלות להר הבית מסיבות של שמירת הסדר הציבורי כביכול". 
גליק הוסיף: "האם יש בר דעת שחושב שאם יעלו כל חברי הכנסת, יהודים וערבים כאחד במהלך אותו יום הדבר יועיל לשמירת הסדר הציבורי? הודעתי ללשכת ראש הממשלה שאין בכוונתי להיות  שפן הניסיונות של ראש הממשלה. להעלות ביום אחד חברי כנסת ערבים ויהודים יהפוך את המרכז העולמי לשלום למרכז  לעימותים פוליטיים".