לא מרימים ידיים: ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלאט, שליחיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נחתו הלילה (חמישי) בישראל במסגרת סבב הפגישות שנועד להתניע מחדש את תהליך השלום הישראלי-פלסטיני. המשלחת, שחברה בה גם דינה פאוול, סגנית היועץ לביטחון לאומי האמריקאי, תיפגש הערב עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ועל פי גורם בכיר בבית הלבן, טראמפ מאמין כי יתכן והסבב הנוכחי יביא לתוצאות שקודמיו לא הביאו וזאת מכיוון שלדעתו של הנשיא "סיום המשבר בהר הבית מהווה הזדמנות להמשיך את השיחות ואת השגת השלום".



הביקור בישראל בא לאחר מספר פגישות שקיימה המשלחת במצרים, עם בכירים במשטרו של נשיא המדינה, עבד אל פתאח א-סיסי, פגישות שעליהן העיבה הודעת ארצות הברית על קיצוץ של כמעט 300 מיליון דולר מתקציב הסיוע למצרים, וזאת בשל אי עמידתה של המדינה הערבית בתנאים של דמוקרטיזציה והקפדה על זכויות אדם. בתחילה אף דווח כי בוטלה הפגישה בין המשלחת לשר החוץ המצרי, סמיח שוקרי, אך לאחר מכן הוציא משרד החוץ המקומי תמונות מהפגישה בין השר למשלחת האמריקאית.



שלשום נפגשו חברי המשלחת עם יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סולימאן, בעיר ג'אדה, ובהמשך הם אמורים להיפגש עם מנהיגים בירדן, הרשות הפלסטינית ומדינות ערביות נוספות. בתחילת השבוע נפגשו שרי החוץ של ירדן, מצרים והרשות הפלסטינית כדי לתאם עמדות במהלך סבב הפגושות עם הבכירים האמריקאים. דוברו של שר החוץ המצרי הסביר כי "מטרת הפגישה היא בשביל התייעצות של שלוש המדינות על מנת לתאם עמדות לפני הגעת האמריקאים לאזור". במהלך הפגישה התריעו שרי החוץ כי הסוגיה הפלסטינית נותרה הסוגיה המרכזית שככל והיא אינה מגיעה לפתרון משפיעה על חוסר היציבות האזורי והמחסור בביטחון. הם קראו לעולם המוסלמי להירתם לפתרון הסכסוך, כמו גם דחקו בקהילה הבינלאומית וארצות הברית להגביר את המאמצים לצורך הקמת בסיס לקידום השלום.