יממה לאחר הדיון הסוער שנערך בוועדת החינוך, התרבות והספורט בנושא היערכות לשנת הלימודים, בהשתתפות שר החינוך נפתלי בנט ומנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב, במהלכו הורים לתלמידי החינוך המיוחד מחו על כך ששנת הלימודים מתחילה בשבוע הבא ועדיין לא נמצאה מסגרת מתאימה לילדיהם, ההורים אינם נרגעים וממשיכים לטעון: "לאף אחד לא אכפת מילדינו".



שרונה נמר, אם לתלמיד עם צרכים מיוחדים מיהוד שעולה לכיתה י"ב, המשמשת כיו"ר ועד ההורים של כ-5,000 הילדים החולים שאינם נמצאים במסגרות הגנים ובתי הספר בשל מחלתם, אמרה הבוקר (חמישי) ל"מעריב-אונליין" כי "היה ממש קשה לשבת בוועדה, לא רצו לדבר על החינוך המיוחד. הכי חשוב היום במדינת ישראל זה חמש יחידות לימוד במתמטיקה ופיזיקה אז איך אפשר לא להתפוצץ עם כאלה דברים? תוך כדי הדיון ביקשנו לדבר וגירש אותנו החוצה בביזיון, בלי להבין שהצעקות שלנו ההורים נובעות ממצוקה אמיתית. זה לא נובע מזה שלא בא לנו להתנהג יפה, אנחנו צועקים כי לא נותנים לנו לדבר, אנחנו החצר האחורית של משרד החינוך".



"לא צעקנו כי בא לנו להפריע"


"אין זמן לחכות, יש פה מקרים קשים", מסבירה נמר. "כשהורה לילד חולה צועק זה לא מתוך כוונה שבא לי להפריע, אני באה לזעוק את הכאב ולהגיד שגם אנחנו פה. אמרתי אתמול שאני מבינה שלא נוח שנדבר אבל באחד בספטמבר הילדים האלה לא יתחילו ללמוד. זה בדיוק החולי של ההפרטה במדינת ישראל, מפריטים ומסירים אחריות", אמרה נמר, כשהיא מתייחסת לכך שחברת "קדימה מדע", האחראית על השירות החינוכי לילדים החולים, כרגע לא תפתח את שנת הלימודים בזמן בשל שביתת עובדיה.



נלה דוידוב, מרמת גן, אם לשני ילדים נכים, בני 11.5 ו-4.5, מספרת כי שניהם לומדים בבית אך לא מקבלים את כל סל השירותים החינוכיים להם הם נדרשים. "אם הילדים האלה היו בריאים הם היו יכולים לפקוד את בית הספר או הגן, אז אותו הסל אמור להגיע להם בזמן שהם עוברים להיות בבית בגלל מחלה. משרד החינוך אמור לפקח אבל בסופו של דבר אין אף אחד שמפקח, לאף אכפת לא אכפת. הילדים החולים המרותקים לבית הם שקופים".



תגובת "קדימה מדע": צוות תוכנית 'שלבים' ערוך להתחיל את שנת הלימודים. ב-1.9 יפתחו תלמידי התוכנית הזכאים את שנת הלימודים עם המורים, הסייעים והמטפלים הפרא-רפואיים המלווים אותם. מצטרפים חדשים לתוכנית יממשו את זכאותם לקבלת השירות על פי נהלי משרד החינוך. בתחילת השבוע התקיימה ישיבה עם נציגות העובדים. אנו תקווה כי ההידברות תוביל לגיבוש הבנות שימנעו את השביתה ואת הפגיעה במתן השירות לילדים.



"מה שקורה בחינוך המיוחד זו קטסטרופה"


כזכור, במהלך הדיון אתמול הוצאו מספר הורים שמחו על הבעיות בחוסר השיבוצים של ילדי החינוך המיוחד. אחת מאותם ההורים, טליה בושרי, אמרה כי "העובדה שבמצגת שהראה משרד החינוך בדיון היו שישה נושאים ואף אחד מהם לא היה החינוך המיוחד זה אומר הכל. אף אחד לא שם קצוץ על החינוך המיוחד ומה שקורה בתוכו זו קטסטרופה".



אריאל לוי, מנהל המינהל הפדגוגי במשרד החינוך אמר כי המשרד מודע לבעיות והדגיש כי "129 תלמידים כרגע בתהליכי שיבוץ. לא לכולם יש מענה מהיום להיום בגלל שהתקציב עבור השעות הגיע באיחור. יש 53 תלמידים שלא מרוצים מהשיבוץ שלהם. אני מבטיח שלמרות העיכוב, כל השיבוצים יבוצעו".