איש עסקים נוסף נעצר הערב (חמישי) בפרשת בני שטיינמץ, לאחר שנחת בנמל התעופה בן גוריון. הוא צפוי להיות מובא מחר להארכת מעצר. המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ והיועץ הפוליטי טל זילברשטיין, חשודים בביצוע עבירות על חוק איסור הלבנת הון, זיוף מסמך, שימוש במסמך מזויף, רישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, שיבוש מהלכי משפט ומתן שוחד.



לטענת המשטרה, החשודים, בהם כאמור, שטיינמץ וזילברשטיין, פעלו באופן שיטתי על מנת לייצר ולהציג חוזים ועסקאות פיקטיביים, בין היתר בתחום הנדל"ן במדינה זרה וזאת לצורך העברות כספים והלבנת הון. לכל אחד מהמעורבים מיוחסות עבירות שונות ובוצעו חיפושים בבתיהם ובמשרדים המשמשים את חלקם. החקירה מתנהלת בשיתוף פעולה בין היחידה הארצית של משטרת ישראל לבין רשויות האכיפה בארצות הברית ובשווייץ.



שטיינמץ אמר בעת דיון בבית המשפט כי "גרתי שנים רבות בחו"ל ואני מרגיש נורא שמדינת ישראל עשתה לי דבר כזה. אני מרגיש שאני עכשיו במדינה טוטליטרית. להגיד שאני שיבשתי חקירה? לא שיבשתי חקירה. אין פה כלום. הכל זה מלחמות פוליטיות. כל התיק בשווייץ בנוי על עדה שקרנית. לא היה פה כלום". לדברי איש העסקים "אי אפשר לשתף פעולה כמו ששיתפתי. כל החקירה הזאת פוליטית. יש פה מלחמה פוליטית וג'ורג' סורוס שסימן אותי. כל החקירה הזו זה כלום ולא יהיה פה כלום".



"זה כמו דיקטטורה שמחליטה ומסמנת אנשים", הוסיף שטיינמץ, "להגיש ששיבשתי חקירה 23 פעמים זה מגוחך. לא הוטחה בי אפילו טענה אחת לגבי שיבוש חקירה. שמונה חודשים שיתפתי פעולה. הבאתי מסמכים והתייצבתי במשרדים שש פעמים. אין כלום ודאי שאני לא משבש. להוציא צו מעצר זה דבר נורא".



החקירה נוכחית היא הסתעפות של פרשה קודמת בה מעורב שטיינמץ. ביאח"ה מתנהלת זה תקופה ארוכה, חקירה בחשד למתן שוחד לעובד ציבור זר ולהלבנת הון. עולה כי בפרשה המקורית ניתן שוחד של עשרות מיליוני שקלים לנשיא גינאה בעבר ולאשתו באמצעות חברת BSGR שבבעלות שטיינמץ בתמורה לזיכיון כריית ברזל בין השנים 2006 ל-2012. הפרטים אודות הפרשה הזו פורסמו בעבר לאחר ששטיינמץ נעצר.