אנחנו בחיים בתקופה בה אי אפשר לנתק את האינטרנט מחיינו, על אחת כמה וכמה את הרשתות החברתיות. עד כדי כך מדובר בחלק בלתי נפרד מהעולם המודרני, שזה כבר עניין שבשגרה שאנשים מגיעים לבית המשפט בגלל סטטוס פוגעני בפייסבוק, או תמונה שפורסמה ללא אישור בטוויטר. לא רק זאת, יש לרשתות החברתיות פוטנציאל לפגוע לנו בקריירה ובחיים האישיים . לאחרונה למשל, הוגשה בארה"ב תביעה לפיה יש לפסול שופטת מהשתתפות במשפט, בגלל חברות בפייסבוק. בניגוד למקרים קודמים, הבקשה נדחתה, על כן יתכן שיוגש ערעור כנגד ההחלטה.



בית משפט דחה בקשה לפסול שופטת מחוזית בדיון בו עורך הדין חבר שלה בפייסבוק. על פי חדשות nbcmiami, ההחלטה של בית המשפט לערעורים, במחוז מיאמי דייד, פלורידה, פעל בניגוד למשפטים קודמים שעסקו בשאלות דומות. לפי פסק דין מ-2012 למשל, נקבע בבית משפט אחר בפלורידה שיש לפסול שופט בגלל שהוא חבר פייסבוק של התובע. במקרה הנוכחי, חבר השופטים קבע כי "חבר ברשתות החברתיות אינו בהכרח חבר במובן המסורתי של המילה", ודחה את התביעה.



"כמה מהחברים של אדם בפייסבוק הם ללא ספק חברים שלו, במובן הקלאסי שאותו אדם מרגיש כלפיו חיבה מיוחדת ונאמנות", נכתב בהחלטת בית המפשט, שנוהלה בידי השופט תומאס לוג'ו. "הנקודה היא, עם זאת, שרבים אינם כאלו. שם אקראי מתוך רשימה של חברי פייסבוק לרוב שייך למכר; בן כיתה לשעבר; אדם שאיתו יש לבעל הפייסבוק תחביב משותף; חבר של חבר. ההנחה שכל החברים בפייסבוק מגיעים לדרגה של חברות קרובה, אשר מצדיקה פסילה, פשוט אינו משקף את הטבע הנוכחי של סוג זה של רשת חברתית".



 
מי שהגישה את הבקשה, קבוצה למתן פתרונות משפטיים בשם Herssein, תבעה לקוח לשעבר, United Services Automobile Association, בגין הפרה של חוזה והונאה. אך כאשר החברה התובעת הבינה שעורך הדין של הנתבעת, ישראל רייס, חבר בפייסבוק של השופטת במשפט שלהם , ביאטריס בוטצ'ק, פנתה לבית המשפט לערעורים וביקשה לפסול אותה. לדבריה החברה התובעת, אם תישאר זה יפגע בהליך משפטי הוגן ואובייקטיבי , אך בוטצ'קו סירבה לפסול את עצמה, וכך גם חבר השופטים.
 
בהחלטה הסופית, השופטים הודו כי סירובם לפסול את  בוטצ'קו עומד בקונפליקט עם פסקי דין קודמים. אם זאת, המשיכו השופטים, מקרה דומה מ-2014 הסתיים במחלוקת בנושא. "המדיה החברתית מתפתחת בקצב אדיר", נכתב. "קבלת חברות בפייסבוק אולי בעבר יצרה את הרושם של חברות קרובה ושייכות", נכתב בפסק הדין. "כיום, עם זאת, מידת האינטימיות בין חבריה היא מגוונת מאוד. הגדרתו של אדם כ'חבר 'בפייסבוק אינה מבדילה בין חבר קרוב לבין מכר רחוק". כך, שנכון לעכשיו בוטצ'קו תוכל להמשיך לכהן בתפקידה במקרה, אלא אם כן התובעים יחליטו לערער לעליון, כמובן. על פי הדיווחים בכלי התקשורת המקומיים, הסיכוי לערעור נוסף הוא גבוה